Wpis z mikrobloga

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa V z potężnym silnikiem 1.4 75km. Jeździ mi się bardzo dobrze, ale zastanawiam się w którym momencie najlepiej zmieniać biegi. Zauważyłem, że najlepiej zmieniać bieg na wyższy, kiedy silnik pracuje z mocą 2000-2500 rpm. Kiedy natomiast zmieniać bieg na niższy, żeby nie było szarpania? Ciężko mi wyłapać ten moment w trakcie jazdy.
#motoryzacja #volkswagen #golf5
  • 5
  • Odpowiedz
@octoberman98: Pracuje #!$%@? z czym? XD
A teraz poważniej, zmieniaj biegi przy 3k RPM. Zmniejszając prędkość możesz śmiało zbijać biegi przy ok 1,5k RPM. Jak zmienisz bieg na niższy przy tej prędkości obrotowej silnika to wtedy podbijesz obroty do coś ponad 2k. Czemu tyle? Ponieważ od tych wartości można bezpiecznie przyspieszyć, unikając przeciążeń bocznych wału korbowego, czyli silnik to lubi. Zespół sprzęgła cię polubi wtedy, kiedy złapiesz skilla zbijania biegów
Michud111 - @octoberman98: Pracuje #!$%@? z czym? XD 
A teraz poważniej, zmieniaj bi...

źródło: comment_1617919023UcCNEcp4qj3ykMMMv3OMTk.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@octoberman98: to nie ma znaczenia na jaki bieg redukujesz (byle by nie poza czerwone pole ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°))

Jak robisz redukcję to musisz dodać gazu
  • Odpowiedz
@octoberman98: Jazda full eco to 1500-2500 rpm. Normalna jazda to 1700-3000 rpm.

Pełen gaz dajesz dopiero od 2000 rpm by nie obciążać silnika.

Przy redukcji wystarczy kopnąć lekko pedał gazu. Nie musi byc do dechy. Wystarczy takie szturchnięciami i obroty si podskoczą o 1-1,5 k i tyle wystarczy
  • Odpowiedz