Wpis z mikrobloga

Cześć,
Na wstępie powiem, że jestem w tym temacie zielony, więc proszę o wyrozumiałość :P
Kupiłem PC razem z taką płytą główną: B460M Pro4 ( asrock.com/mb/Intel/B460M%20Pro4/index.asp ).
Wygrzebałem gdzieś z dołu szafy stare głośniki (myśle, że mogą mieć z 15 lat) creative 5:1.
Mam trzy wtyczki: zielona, czarna i pomarańczowa.
Czarna i zielona wpinam w niebieskie i zielone gniazdo w wyjściu płyty głównej i chodzą wtedy tylko 2 przednie głośniki.
Czy wie ktoś jakie urządzenie kupić żebym mógł wpiąć wszystkie 3 kable i żeby działało 5:1?
Drugie pytanie to takie, że głośniki działają zależnie od ułożenia kabla ( ͡° ͜ʖ ͡°) tzn. zależy jak kabel lezy tak działa prawy, lewy lub oba :P - jest to wina uszkodzonych glośników czy po prostu brak wcześniej wspomnianego urządzenia znowu ma wpływ?
Dzięki z góry za podpowiedzi.
#komputery #audio #pcmasterrace
  • 5
@kanciarz424: Wg. specyfikacji tej płyty, gniazda aux na niej to:
- HD Audio Jacks: Line in / Front Speaker / Microphone
Ściągnij oficjalny sterownik audio do tej płyty, to pewnie jakiś realtek, i zobacz czy w sterowniku do tej płyty nie idzie zamienić za co konkretne gniazdo ma być odpowiedzialne. Może wtedy znajdziesz ustawienie pod subwoofer + rear + front
Dzięki Panowie za odpowiedź, kabel wymienie, to na pewno w takim razie.
Za chwilę bawię się w sterowniki.
Natomiast co do płyty głownej dlaczego na stronie w opisie jest, że obsługuje 7.1 kanałów (7.1 CH HD Audio (Realtek ALC1200 Audio Codec), Nahimic Audio) natomiast nie obsługuje tego 5:1 samo z siebie tylko z dodatkową karta dzwiekową? Myslałem, że kupienie przejściówki 2 gniazda jack -> jedna wtyczka załatwi sprawę ale nie pomogło :P
w opisie jest, że obsługuje 7.1 kanałów (7.1 CH HD Audio (Realtek ALC1200 Audio Codec), Nahimic Audio) natomiast nie obsługuje tego 5:1 samo z siebie tylko z dodatkową karta dzwiekową


@kanciarz424: czytaj instrukcje obsługi. Płyta obsługuje 7.1 bez żadnych dodatków.