Wpis z mikrobloga

Mireczcy mam takie, może głupie, pytanie: czy kombinowanie z napięciem linki może zredukować twardość klamki hamulca tarczowego mechanicznego? Czy ten rodzaj hamulca tak ma, że klamki są jak kamień? Bo aktualnie, żeby zahamować muszę włożyć dużo siły do naciśnięcia klamki. Mam obawy, że przy hamowaniu awaryjnym mogę mieć problem.

#rower #pytanie
  • 8
@terr0r_dr0ne: Napięcie to jedynie skróci Ci dystans, gdzie klocki zaczną łapać, ale nie wpłynie na dźwignię ani nie zmieni siły potrzebnej do hamowania.
Kiedy wymieniałeś linki/pancerze? Pancerze się niszczą, zużywają i czasem blokują linkę, mogą być też źle poprowadzone. Jeszcze kwestia klocków i tarcz.
@terr0r_dr0ne: "Czy ten rodzaj hamulca tak ma, że klamki są jak kamień? " ? :D

Dziwne określenie "jak kamień" - może sprecyzuj co masz na myśli. Od siebie ujmę to tak - ja 80kg + rower 10kg + opony 1.6"/40mm i przy mechanicznych TRP Spyre z tarczami 160/140mm jest bardzo ok (wcześniej miałem 160mm z tyłu i zdarzało mi się blokować tylne koło na asfalcie przy mocniejszym hamowaniu), po zmianie z
@terr0r_dr0ne przyczyną może być też zbyt mocno napięta linka, możesz spróbować wykręcić śrubkę trzymającą linkę, 'wyzerować' wihajster do napinania linki po przykręceniu jej - jeśli taki wihajster masz w swoim hamulcu, i znowu napiąć linkę trzymając za koniec kombinerkami i przykręcić ją śrubą która trzyma linkę w hamulcu i potem ewentualnie pokręcić wihajstrem żeby ustawić odpowiednio klocki i siłę hamowania
@terr0r_dr0ne: dluzsze klamki potrzebne
hamulce ujowe, ujowe klocki, wszystko ujowe to i nie hamuje
tam masz cos takiego jak ustawienie odleglosci klockow od tarczy

i widac nawet jak masz blisko klocki to i tak ten hamulec nie lapie, klocki tra ale sie slizgaja i nie zatrzymuja

gdybys mial dluzsze klamki to sila ktora bys scisnal byla by wieksza to moze by to pomoglo, teraz masz tak ze cisniesz i sie nie