Wpis z mikrobloga

Mireczki, mam takie zapytanie.

Mam kilka komputerów z których pobieram regularnie pliki CSV przez Teamviewera. Dane z tych plików wrzucam sobie do PowerBI i robię z nich raporty.

Dane do tych plików CSV są generowane co kilka minut i najlepszym rozwiązaniem było by, gdybym mógł ustawić całość tak, aby pliki te leciały bezpośrednio do chmury, z której ja wówczas mógłbym sobie je pobrać automatycznie do PowerBI.

Nie mam niestety doświadczenia w ustawianiu takich rzeczy, bo głównie zajmuję się analizą ustawień pewnych maszyn i zmieniam ich ustawienia w zależności od tego co trzeba poprawić.
O wiele łatwiej by mi się pracowało, gdybym mógł sobie wszystko przejrzeć na żywo w jednym miejscu, np w takim dashboardzie w PowerBI, czy Tableau.

Czy ma ktoś może jakiś pomysł/wskazówkę jak najmądrzej możnaby to ustawić?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#csv #sql #datascience #analizadanych
  • 7
@malinowy_krol:

te pliki co generuje? Jakiś program?


ak, pliki są generowane przez program, który sczytuje dane z sensorów równo co 5 minut. Dane trafiają zawsze do tego samego pliku.

CSVki z komputera u klienta zrzucałem za pomocą Robocopy na Google Drive, a stamąd synchronizowałem je na swojego kompa i łączyłem moje PowerBI właśnie z tymi plikami.
Niestety całość działała trochę nieefektywnie, trzeba było czekać kilkanaście sekund, żeby wszystkie połączenia się uruchomiły.
@tytanowy_kalafior: nie moge nistety polecić bo się nie znam, ale jak masz jakiś własny komp co działa w firmie 24h to można postawić na nim jakąś darmową bazę danych relacyjną: firebird, mysql czy mssqlserver

jak sobie to wystawisz to wtedy tylko ten skrypt trzeba uruchomić na wszystkich.

Ja tylko hobbystycznie pisałem takie skrypty