Wpis z mikrobloga

Pojawił się raport powypadkowy Grosjeana z Bahrajnu.

Bolid uderzył w barierkę z prędkością 192km/h i przeciążeniem 67G

Podczas przebijania przez barierę oderwany został otwór rewizyjny zbiornika paliwa po lewej stronie, oraz przewód zasilający silnik w paliwo został wyrwany ze zbiornika, stąd wyciek paliwa i pożar.
Uszkodzeniu uległ też wysokonapięciowy akumulator ERS, część akumulatora została z monokokiem, część oderwała się z silnikiem.

Po analizie FIA podejmuje prace w aż 26 obszarach, najciekawsze:
-Przegląd istniejących przepisów dotyczących lusterek wstecznych
-Przegląd wymagań regulacyjnych i homologacyjnych dotyczących montażu zagłówka i kolumny kierowniczej
-Przegląd projektu instalacji bezpiecznych zbiorników paliwowych we wszystkich kategoriach jednomiejscowych FIA
-Badanie dotyczące poprawy wskaźnika przenikania ciepła rękawic (HTI)
-Projekt badawczy w trakcie realizacji: System gaśniczy do samochodów z otwartym kokpitem; zakres projektu rozszerzono o badanie ulepszonych mechanizmów aktywacji
-Aktualizacje wyposażenia pojazdu interwencji medycznej, w tym alternatywne typy gaśnic
-Badania nad opcjami modernizacji w celu poprawy skuteczności działania istniejących barier ochronnych
-Badania nad nowatorskimi systemami barier, skutecznymi w szerszym zakresie warunków zderzenia

W raporcie nie ma podanej bezpośredniej przyczyny wypadku innej niż utrata kontroli nad pojazdem po kontakcie z samochodem numer 26.

Całość raportu: https://www.fia.com/news/fia-concludes-investigation-romain-grosjeans-accident-2020-bahrain-formula-1-grand-prix-and

#f1
Ghuthek - Pojawił się raport powypadkowy Grosjeana z Bahrajnu.

Bolid uderzył w bar...

źródło: comment_1614970137IYsIfX4nb3TdDyECV1Efx6.jpg

Pobierz
  • 9