Wpis z mikrobloga

@TacoHemingway1: padające półosie, odma oleju, generalnie wycieki oleju. No i najgorsza wada, pękające tuleje cylindra.

Na ogół problemy z tulejami pojawiają się przy samochodach z podniesiona mocą, w okolicach ponad 290 KM. Albo inaczej, masz ponad 290 KM możesz być pewny że pęknie, a zdąża się to i w serii, zarówno w Focusach, Mondeo, S-Max, czy Volvach, głównie w S60R/V70R, ale i w S40/V50 czy C30. Można to ominąć poprzez zamknięcie
@TacoHemingway1: półoś od 400-1000 zł za szt. Zależy co kupisz, kupisz tańsze pojeździsz krócej, będzie biło, głównie przy przyśpieszaniu.

Za odmę kilka lat temu płaciłem okolice 1000 zł.

Pęknięta tuleja, to grubsza zabawa i zależy jak za to się zabierzesz. Jak masz ok, i chcesz zapobiegać, to zrzucasz głowice, kupujesz wkładki np PumaSport one są tanie, pewnie z 30 funtów. Ale dochodzi wtedy kompletny rozrząd, planowanie głowicy, niektórzy twierdzą że i
Nie słuchaj typa, pękające tuleje zdarzały się po nieumiejętnym tuningu w szopie. Te silniki wytrzymają dużo więcej niż 300km, są wrażliwe na gwałtowne zmiany temperatury


@Michud111: jeżeli chociażby Heko, nazywasz tunerem z szopy, to może i masz rację.

Zrobiłem tym samochodem 45 tys km, Volvo S60 2,4 T5 też miałem, znam dwóch właścicieli S60R, z tym problemem. Znam przypadek seryjnego S-Maxa, w którym pękła tuleja.

Tak te silniki wytrzymują grubo ponad