Wpis z mikrobloga

Mirki, skrzynia manualna czy automat w aucie do 20-25k?

Wady, zalety? Koszty utrzymania? Inne rzeczy o których warto wiedzieć?

Kusi mnie żeby brać automat dla wygody, zupełnie nie zależy mi na dynamicznej, szybkiej jeździe.
Ale z drugiej strony jeżeli miałbym poświęcać lepsze wyposażenie, wyciszenie i jakość wykonania w zamian za automat, to rodzi się pytanie - co bardziej przykłada się na komfort jazdy?

#pytanie #pytaniedoeksperta #motoryzacja #samochody #auto

Jaka skrzynia biegów w aucie do 20-25k

  • Automatyczna 67.3% (70)
  • Manualna 32.7% (34)

Oddanych głosów: 104

  • 26
  • Odpowiedz
@Gumaa: myślę, że najlepiej jakbyś się przejechał kilkoma egzemplarzami z automatem i wtedy zadecydował. Osobiście bardzo satysfakcjonuje mnie jazda z manualem, ale również ciekawi jak to jest z automatem (jeszcze nie miałem okazji jeździć, ale wszystko wskazuje na to, że następne auto będzie w automacie). Tylko w razie czego w jakiejś perspektywie czasu myślę o przekładce, zobaczymy.
  • Odpowiedz
@Gumaa: ja niby jestem #teamautomat mimo że mój samochód to manual bo czy do 25k można mieć automat który będzie komfortowy w użytkowaniu i który nie wyzionie ducha za kilka tysięcy K? Wiem że, mając większy budżet też można kupić samochód w którym padnie skrzynia ale im mniejszy budżet tym większe prawdopodobieństwo.
  • Odpowiedz
@Gumaa: Prosta sprawa - jeśli wyposażenie będzie okej, ale nie będzie automatu, to bierz to co jest- ostatecznie jeździsz tak czy siak.
To jest ten zaułek, w który wpadają kupujący - "apocomieto", a potem cały czas jazdy takim autem plują sobie w brodę.
Ja tak zrobiłem z ACC w nowym aucie - "a kij z tym, jak bez ACC jest od ręki, a tak to trzeba czekać pół roku czy ile".
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Gumaa: automat, ale żeby miał chociaż te 6 przełożeń, jak np 6HP w BMW, one już spoko chodzą. I raczej kierowałbym się właśnie w stronę skrzyń hydrokinetycznych. DSG są fajne, ale mniej żywotne i wymagające częstszych, kosztownych serwisów, olej przekładniowy co doprawdy można zmieniać jak w zwykłej skrzyni, ale dochodzi jeszcze olej w części sprzęgłowej który należy wymieniać co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, chyba że to DSG z suchymi sprzęgłami, które z
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Odczuwam_Dysonans: @kajak98: Bo tak naprawdę dsg to zwykła skrzynia manualna z wszystkimi jej wadami, sprzęgło z kołem dwumasowym i do tego dodatkowe dwa sprzęgła, biegi wbijane mechanicznie, tak dsg jest piekielnie szybkie ale po remoncie.
@Gumaa: Jakbyś trafił na audi to przypadkiem nie myśl o CVT, jak usłyszysz tylko multitronic to uciekaj stamtąd.
Klasyczny hydro jest spoko no ale jak działa to działa podobnie jak manual.
  • Odpowiedz
Ale z drugiej strony jeżeli miałbym poświęcać lepsze wyposażenie, wyciszenie i jakość wykonania w zamian za automat,


@Gumaa: ostatnie 10 lat jeździłem automatem, teraz przesiadłem się na manuał...... powiem krótko... bierz automat.
  • Odpowiedz
@Gumaa: automat jest fajny, ale nie tyle, aby za niego przepłacać nie wiadomo ile.

Jeżeli podobny stan i identyczne wyposażenie bez automatu kosztuje dużo taniej albo w tej samej cenie zamiast automatu masz jakieś inne cenne bajery, warto rozważyć manual.
  • Odpowiedz
@Gumaa: Chłopie nad czym ty sie zastanawiasz. Nie ma czegos takiego jak rajdowy manual czy manual do szybkiej jazdy. Manual to zabytek i nie ma co sie w niego pchać jesli ma sie wybór. Za 25 k to kupisz auto młodsze niz 10 lat czyli z epoki gdy automaty całkowicie przebiły manuale pod każdym wzgledem. Dzisiaj nawet wstawianie ich do aut sportowych to pomyłka
  • Odpowiedz
@Gumaa: zależy jeszcze, jaki typ automatycznej skrzyni biegów. Klasyczna hydrokinetyczna z przekładnią planetarną, manualna zrobotyzowana, dwusprzęgłowe, czy też CVT. Zrobotyzowane manuale bym odrzucił (wolno zmieniają biegi), a na twoim kiejscu szukał zwykłego hydrokinetyka, CVT (nie lubią ostrej jazdy), albo DSG.
  • Odpowiedz
chyba że to DSG z suchymi sprzęgłami, które z kolei są mocno awaryjne i z których się wycofano

@Odczuwam_Dysonans: bzdura. Nadal są produkowane. I nie są mocno awaryjne, pierwsze modele były bo były problemy ze softem, który ścierał sprzęgła szybko.

tak dsg jest piekielnie szybkie ale po remoncie.

@lenanela: stek bzdur jest w Twojej wypowiedzi. DSG DQ250 i 7 biegowy nastepca: DQ380 to bardzo trwałe skrzynie, a ich szybkość działania
  • Odpowiedz
komfort jazdy to tylko automat


@Slimshader: @Gumaa: a #!$%@?, nadal mało jest na rynku automatów, które na prawde zapewniają komfort. I DSG nie jest wcale jednym z nich, przynajmniej w większości przypadków. No chyba, że jako "komfort" rozumiesz to, że nie musisz sięgać ręką do lewarka co chwilę, a na ewentualne szarpnięcia czy opóźnienia nie zwracasz uwagi - chociaż na przykład mnie mało co tak denerwuje jak one.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SpokojnyPan: Więc twierdzisz, że o fort jazdy będzie taki sam gdy sprzęgła hydrauliczne zaczną się palić, gdy padnie dwumas? Co mnie obchodzi mechatronika działa to działa jak nie działa to nie działa biegi i tak zmienia szybko ale szarpie gorzej niż kierowca manuala z Parkinsonem, Jadnak całościowo gdy skrzynia jest sprawna to jak najbardziej polecam, można upalać z każdych świateł
  • Odpowiedz
Bo tak naprawdę dsg to zwykła skrzynia manualna z wszystkimi jej wadami, sprzęgło z kołem dwumasowym i do tego dodatkowe dwa sprzęgła, biegi wbijane mechanicznie, tak dsg jest piekielnie szybkie ale po remoncie.


@lenanela: oczywiście, co nie zmienia faktu że to również skrzynia automatyczna.

od którego roku nie ma suchy 7 biegowych DSG? Bo z tego co kojarzę to do 1.4 i 1.5 TSI dalej są wrzucane, a jak coś pada
  • Odpowiedz
@bidzej jakie szarpnięcia i jakie opóźnienia?

Kto na to zwraca uwagę w mieście w korkach że auto startuje sekundę po?

Wielcy mistrzowie manuala xD Chyba w życiu nie jeździłeś automatem. Nawet najstarsze gówna to jest komfort jazdy i brak opóźnień. Chyba że mówimy o czymś co ma 2tony i 2 litry pod maską. To będzie jeździło jak gówno.
  • Odpowiedz