Wpis z mikrobloga

@AGHRacing: Cześć Mirki, przedstawiamy pierwszy w historii zespołu monokok czyli nadwozie samonośne do naszego bolidu Formuły Student. Wszystko zostało zaprojektowane i wykonane przez członków naszego zespołu.

Monokok zrobiony jako kompozyt przekładkowy, na przekładkę używaliśmy głównie aluminium w strukturze plastra miodu i pianek o różnej gęstości, okładziny zrobione z włókna węglowego.

Na koniec wołamy @komorniq, który napisał pod poprzednim postem, że jesteśmy w tyle z Formułą Student bo spawamy ramę. Specjalnie dla Ciebie zrobiliśmy monokok.

#aghracing #agh #f1
Pobierz AGHRacing - @AGHRacing: Cześć Mirki, przedstawiamy pierwszy w historii zespołu monoko...
źródło: comment_1612874419Hggq4ITVHrpptVVr7SKClK.jpg
  • 24
@KoolMietek: sztywności skrętnej jeszcze nie zbadaliśmy. Prawdopodobnie będziemy znać odpowiedź w przyszłym tygodniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Skoro wiesz co to SES to pewnie wiesz, że są wymagane badania struktur kompozytowych do spełnienia wymagań regulaminu. Także najpierw na podstawie symulacji dobieraliśmy ilość warstw i kierunki włókien, a potem sprawdzaliśmy badaniami. Btw to nie laminat, a struktura typu sandwich, bo mamy rdzeń z aluminiowego plastra miodu ( ͡
@Serjakub: no i nie trafiłeś z masą ¯_(ツ)_/¯ ale możemy zapewnić, że jest poniżej 25 kg.

Z tymi punktami mocowań na pewno było trochę więcej roboty niż jakby ich nie było, ale generalnie jak widać na załączonym obrazku daliśmy radę.

Co do długości to też nie trafiłeś xD To będzie najkrótsze auto w naszej historii. A dlaczego dużo monokoka przed przednią osią? Podpowiedź: z tyłu jest ciężki silnik. Kombinuj ( ͡
@AGHRacing: Oby nie było krótsze niż regulamin pozwala ( ͡° ͜ʖ ͡°) ja wiem jak się bolidy FS projektuje, wiec albo odpowiadajcie merytorycznie, albo nie wrzucajcie zajawek z jakimś bullshitem ze „wrzucicie więcej szczegółów technicznych” bo smaka robicie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Serjakub: Chodzi po prostu o to żeby osiągnąć odpowiedni rozkład masy (zbliżony do 50-50), dlatego wahacze przednie są dość blisko kierowcy ale nie jest to nic nadzwyczajnego w Formule Student. Nie ma tu wielkiej filozofii. Jeśli chodzi o płaszczyznę mocowania pojedynczego wahacza to jest ona prostopadła do osi wahacza, żeby śruby nie były ścinane.