Czy ma ktoś z Was jakiś sprawdzony zestaw wskaźników na wejście/wyjście? Jestem nowy w analizie technicznej i ilość różnych wskaźników pokazujących różne, często sprzeczne, informacje wprowadza mnie w niemałą konsternacje. Znalazłem pełno różnych strategii wykorzystujących różne kombinacje wskaźników ale nie wiem które faktycznie są dobre a które nie.
Najbardziej podoba mi się strategia kombinacji SO z MACD, z drugiej strony przecięcia średnich kroczących też wydają się sensowne, a do tego wszystkiego dochodzą jeszcze zdarzenia niezależne (jak np ogłoszenie wyników finansowych) przez które całą skrupulatną analizę można wyrzucić do kosza.
Dodam że raczej nie interesuje mnie day-trading bo odnoszę wrażenie że tutaj to już w ogóle ze wskaźnikami jest hazard, zwłaszcza w XTB gdzie ich spread zabiera praktycznie każdy możliwy zarobek na małych wachnięciach.
@bartoneczek: Tutaj masz zakup MUX podyktowany przecięciem SMA50 przez SMA200 w górę, tzw. Golden cross. MACD korzystny, SO niekorzystny Efekt -8,4% Skoro SMA50 przebiło się w górę czekam na wzrost, obym doczekał
@bartoneczek: SO wskazywał na odwrócenie trendu. Zanim zaczniesz wierzyć w SO[na każdym instrumencie oddzielnie] to najpierw odzoomuj trochę wykres i sprawdź czy potwierdza on w historii fakty wzrostów i spadków.
@Cernold: Zgadza się, ale czasami biorę takie spółki spoza parafii i bawię się w maklera, tak na 100-150$ Czasami wychodzę na tym całkiem nieźle Przebicie SMA50, pozytywny MACD i SO 2,68$ -> 3,92$ w jeden dzień Wolumen 50 Zakup 134$, sprzedaż 196$ = 62$ zysku
@jack_: To się sprawdza, sam korzystam z RSI oraz MACD i teraz też dołączę SMA50 i SMA200 (bo nie zajmują dodatkowo miejsca xD - żart). Jednak to wszystko na nic w obliczu kryzysów, koronawirusa itp. gdzie jest zjazd 50% na całym rynku. Chyba że jesteś milionerem jak wszystkie mirki z tagu giełda i potrafisz uśredniać przez 2 lata ( ͡°͜ʖ͡°) W każdym razie dzięki,