Wpis z mikrobloga

@jarezz: w Niemczech jak robiłem to gościu normalnie jeździł na tym kiblu bez zabezpieczenia i lał beton, czasu nie było na zrobienie podestów, bo beton już czekał. Za to w Szwecji jest pełna kulturka, jest na wszystko czas, bhp na najwyższym poziomie, bo z tego co wiem to mają tam zajebiste kary.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ozzajasz: podest systemowy ma pierwszeństwo bo to ochrona zbiorowa, a one mają priorytet. Dlatego je pierwsze wymieniłem. Gdyby nie było opcji na nie (a tu jest jak najbardziej) to jojo do zblocza.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ozzajasz: bardzo częsta praktyka. Np. przy rozladunku kontenerów za pomocą hds tak się robi bo nie masz innego bezpiecznego punktu kotwienia, a na drabinie nie masz zachowanych 3 punktów podparcia. Chociaż np. PIP mówi w swoich ulotkach, że punktem podparcia mogą być uda oparte o drabinę.
  • Odpowiedz
@jarezz: no ok, ale nie tworzymy w ten sposób dodatkowego zagrozenia? Mówię o przypadkach np. zasłąbnięciu operatora żurawia, który opiera się na dżojstiku i obraca podczepionych po całym placu, bądź o instrukcjach używania joja, gdzie nie powinno być nic innego podczepionego, bo linka może się zaciąć na zagięciu np. kibla bądź innego tałatajstawa uczepionego do zblocza (chociażby łańcucha) i nie zadziałać prawidłowo?
Edit: Zwłaszcza, że podpinanie się do zblocza żurawia,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ozzajasz: w czasie jazdy kibla między gruszką a
szalunkiem nie możesz w nim być. Siadasz tylko na wylanie.

Co do zasłabnięcia operatora, nie potrafię się wypowiedzieć. Kiedyś mi inwestor powiedział podobny argument i że chce dwóch w kabinie. Nie udało mu się...

Co do szubienic to byłoby ok chociaż na przykładzie ze zdjęcia wyztarczylybyypodesty systemowe.
  • Odpowiedz