Wpis z mikrobloga

  • 0
@Bronek313 o widzisz, czyli nie taki kupiłem. Hmm, a jak sprzęt przechowywany w ciepłym garażu. To ewentualnie, mogę na tym oleju jutro dać po cylindrze? A np za kilka dni zmienić na odpowiedni?pytam jako laik, także proszę o wyrozumiałość.
  • Odpowiedz
@grzesiecki nie mam pojęcia, ja kupiłem syntetyczny 10w40 jak do samochodu. Tylko jeżeli wcześniej dużo pracowałeś na SAE30 to syntetyk / półsyntetyk może rozszczelnić silnik.
  • Odpowiedz
@mayek: Jakby nagrzał na kaloryferku butelkę, wlał ciepły do silnika, odpalił i poszedł odśnieżać, a po odśnieżaniu zlał ciepły do słoja to by się nic nie stało.
  • Odpowiedz
@mayek SAE30 jest najtańszym olejem mineralnym, wymiana oleju mineralnego na syntetyczny w mocno wyeksploatowanym silniku może, ale nie musi skutkować wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika oraz zatkaniem kanalików smarnych.
  • Odpowiedz
  • 1
@grzesiecki to nie olej letni jak piszą a olej przystosowany do innego klimatu gdzie nie występują ujemne temperatury u nas w klimacie umiarkowanym najlepiej sprawdza się 5w30, 10w30 itd zależnie od zaleceń producenta który zawsze zależnie od klimatu proponuje kilka różnych typów. Bo na Syberii wiadomo że będziesz lał 0w ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz