Wpis z mikrobloga

Czy tylko dla #citibank #citi pracują osoby nieogarnięte z jakimkolwiek bezpieczeństwem, czy to dla każdego banku pracują tego typu osoby?

Wyjaśniam:

Dzwoni przed chwilą (zresztą nie po raz pierwszy) gość z numeru komórkowego, jakoś się tam przedstawi, powiedział że dzwoni w imieniu Citi Handlowy i chce przedstawić informację bankową. Zgadzam się, po czym prosi mnie o miesiąc daty urodzenia: odmawiam. Tłumaczę to tym, że nie dzwoni z numeru banku, który jest mi znany, tylko z numeru komórkowego, co do którego nie wiem czy należy do banku czy też nie.

Konsultant stwierdził, że jeśli potrzebuję jego osobę zweryfikować to mogę zadzwonić na infolinię banku i podać jego imię i nazwisko oraz to skąd dzwoni (jak sądzę chciał podać oddział banku czy tam zewnętrzną firmę która prowadzi w imieniu banku działania).

Odparłem, że w takiej sytuacji ja mogę teraz zadzwonić do dowolnego innego klienta Citibanku, podać dane które właśnie mi mój rozmówca podający się za osobę powiązaną z Citibank poda i przekazać podobną śpiewkę... a następnie przekazać dowolną "informację bankową"

Wtedy usłyszałem, że "no można rozważać różne scenariusze i pisać różne historie" (°°

Po chwili rozmowy konsultant przekazał mi zaskakującą informację, że numery banku się często zmieniają i ja nie powinienem podważać tego skąd dzwoni, a jeśli mam wątpliwości to powinienem skontaktować się z bankiem poprzez infolinię i wtedy on będzie mógł do mnie znowu zadzwonić.

Czy ja mam jakieś chore pojęcie o bezpieczeństwie, czy jednak pracownicy banku?

A może jakiś @niebezpiecznik-pl @ZaufanaTrzeciaStrona czy inny @sekurak chcą podjąć sprawę i przemówić bankom (a przynajmniej Citibankowi) do rozsądku?

#banki #bezpieczenstwo #security
  • 4
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@theqkash: wyłącz zgody marketingowe i zgłos to może do inspektora RODO? Gdzieś na, stronie citi powinno być info o takim czymś bo każdy bank ma takiego. IODO chyba