Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Dzień dobry mirki, potrzebuję Waszej porady dotyczącej wyboru kompakta. Takiego oto sobie wymarzyłem:

Wymagania: Rocznik 2010+, 5 drzwi, benzynowy silnik na pośrednim wtrysku, który w razie potrzeby można zagazować i nieco lepsze wyposazenie niż korbotronik z tyłu. Nie chodzi o auto z aspiracjami sportowymi, ale chciałbym uniknąć np. toyoty Auris - zbyt młodzi na nią jesteśmy ( ͡º ͜ʖ͡º)

Budżet: 23/25k

Auta, które do tej pory brałem pod uwagę:

Citroen C4 gen 2 1.6 vti - mój faworyt. Fajnie wyposażone, sylwetka i wnętrze bardzo trafiają w mój i różowej gust, prosta jednostka napędowa (kwestia tylko tego łańcuszka i zmiennych faz rozrządu). Obawiam się natomiast elektroniki, którą tak straszą we francuskich autach - macie jakieś doświadczenia z awaryjnoscia tego modelu?

Ford Focus MK3 1.6 - ładne, fajnie wyposażone auta. Niestety nie wiem nic o ich awaryjnosci - będzie lepiej niż z C4?

Astra J 1.4t - o silnikach słyszałem sporo dobrego, wnętrze ok, dobre wyposażenie. Natomiast podobno też mają kapryśna elektronikę.

Hyundai I30 - może nie do końca trafia w mój gust, ale podobno bardzo wdzięczne auto. Niestety tutaj trzeba szykować 30k

Mitsubishi Lancer 1.6 - tutaj rozsądek podpowiada najmniej problemów, jednak trochę odrzuca samo wnętrze.

Odpadły w przedbiegach: Honda Civic, Toyota Auris, Volvo C30. W sumie tylko ze względów stylistycznych.

Coś możecie doradzić? Być może wyprowadzić mnie z błędnej opinii o jakimś modelu?

#motoryzacja
  • 17
@galencjusz silnika 1.6 vti unikaj, to nic dobrego. Nie oferuje nic sensownego, z gazem też jest w nim problem mimo pośredniego wtrysku.

Focus, Astra fajne. Hyundai i30 również.
Mitsubishi Lancer przyjemny ale wnętrze jest plastikowe i odniosłem wrażenie że jest bardzo głośny w środku.

Od siebie mogę dodać jeszcze
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 120KM.
@galencjusz: mam C4 z 2012r., ale z 1.6e-HDI. Przez 4 lata zrobione ~ 110k km i poza padniętym jednym czujnikiem ABSu to tylko eksploatacja. Ja z tego auta jestem mega zadowolony, ale już mi się trochę nudzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
To ogólnie na polu bitwy zostaje i30, astra, megane i ewentualnie wspomniana alfa.

Postaram się poszukać informacji jak astry i meganki stoją z elektroniką. W rodzinie było Megane 2, niesmak pozostał ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@galencjusz: Łańcuch rozrządu to nic strasznego, gdyż rozrządy podlegają wymianom. Natomiast:
- Zmienne fazy rozrządu padają - spadki mocy, klekot, czasami unieruchomienie pojazdu.
- Kiepskie uszczelniacze zaworowe - bardzo często psują się nagle i samochód zaczyna pobierać nieskończone ilości oleju, ponadto zwykle doprowadza to do uszkodzenia katalizatora
- Cewki zapłonowe wyjątkowo nietrwałe
- Usterka która też często występuje to wywalenie broka w bloku silnika, skutkuje to natychmiastowym wymieszaniem się płynu chłodzącego
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@victor89: Ok, teraz wszystko rozumiem. Myślałem, że te silniki zostały po 2010 roku poprawione, ale widocznie nie bez powodu porzucili jednostkę i po FL wprowadzono nowe 1.2 puretech.
@galencjusz: w bmw e87 i e90 ludzie tych silników też unikają jak ognia ale tam dodali jeszcze inne bajery.

Także najlepszy z tych silników będzie fiata, opla, hyundaia i mitsubishi na końcu.
@victor89: Megane III.

Ja w przeciwieństwie do wpisu wyżej polecam. Rodzice mieli. Kupili z przebiegiem około 70-80k. Zrobili ponad 100k z czego większość na LPG i żadnej poważnej awarii.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@piwakk: @victor89: macie na myśli wolnossące 1.6, czy tce też się sprawdzają? Tutaj nie ma cyrków z szalejącą elektronika jak w 2 generacji? Auto wygląda świeżo, jest ładnie wyposażane i spory wybór jak opla astry.