Wpis z mikrobloga

@ReprezentujeJP: jestem laikiem w tym więc ośmielę się zapytać. Jak rozumiem to już są zrobione testy i górny jest pozytywny, a dolny negatywny. Dobrze rozumiem?
Bo w sumie dla laika to też może wyglądać jak test, który ma dać wynik pozytywny i drugi, który ma dać negatywny.
  • Odpowiedz
@comfyStefan: Może wytłumaczysz dlaczego jest debilem? Jak zobaczyłem wpis @ReprezentujeJP: to w sumie też nie wiedziałem do czego są te cuda ze screena, a autor nie zamieścił żadnej informacji na ten temat. Na wykopie mimo wszystko, nie każdy jest ekspertem od wszystkiego. Więc skoro już wyzywasz od debili, to powiedz chociaż czemu.
  • Odpowiedz
@MarMac: Jako, że nikt nie wrzucił info o co w sumie z tym chodzi, to tutaj masz ulotkę z tych testów:
https://www.who.int/diagnostics_laboratory/eual/eul_0564_032_00_panbi_covid19_ag_rapid_test_device.pdf
Przejdź do sekcji "Quality control", tam jest opisany proces badania jakości (czy testy działają poprawnie, lub gdy jest nowa osoba testująca i musi się nauczyć obsługi).
"Positive control" i "Negative control" służą jako oddczyniki (? tego nie wiem do końca) aby uzyskać dany rezultat.
  • Odpowiedz
@Mustafek: bo laikiem to jestem ja. robilem doktorat z onkologii i to nie immunozaleznej wiec tylko powiezchownie wiem jaki taki test dziala. ale mimo mojego laicyzmu moge sobie wyguglac sklad zestawu testowego i procedure jego uzycia. ty jestes debilem bo nawet tego nie potrafisz. debilu


@comfyStefan: Przepraszam. Nie wiedziałem, że jesteś doktorem, wiadomo tytuł jest - więc można swobodnie wyzywać innych od debili.
  • Odpowiedz
@Mustafek: no nie tak do konca swobodnie. sa w koncu jakies zasady. np p0lakow sie z reguly nie wyzywa od debili bo to sie rozumie samo przez sie i dzentelmen nie musi tego podkreslac. czuj sie wiec wyrozniony.
  • Odpowiedz