Wpis z mikrobloga

Cześć, może będziecie w stanie mi pomóc. Mam problem z internetem światłowodowym- nie działa mi. Jak na poniższym zdjeciu widać (kiepsko ( ͡° ͜ʖ ͡°), na splitterze świecą się odpowiednio diody power na zielono, awaria czerwony, PON nie świeci się wcale, LAN zielony. Orange leci ze mną w kulki od kilku dni przesuwając wizytę technika (wpierw miał być 22.12, potem 23.12 a nie pojawił się na żadnym z nich). Ostatecznie termin wizyty technika jest na 29.12. Oczywiscie resetowalem niejednokrotnie funboxa i splitter ale bez skutku. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki
#orange #awaria
faszu - Cześć, może będziecie w stanie mi pomóc. Mam problem z internetem światłowodo...

źródło: comment_1608751819Q6xxB3GHDPVSFmmJMdm0KM.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dwiesciedziewiecdziesiatpiec: Sprawdź połączenie światłowodowe:
jeden koniec przewodu światłowodowego powinien być podłączony do gniazda optycznego Funboxa3, a drugi do gniazda optycznego w ścianie.

Podłączenie jest prawidłowe, ale Internet nadal nie działa?
Możliwe, że połączenie FTTH nie zostało jeszcze aktywowane. Spróbuj ponownie później

Taki komunikat. Dodam, że wszystko działało przez kilka dni. Problem zaczął się w piątek w zeszłym tygodniu
  • Odpowiedz
@faszu: z tej małej skrzyni z pierwszego zdjęcia, ta skrętka/kabel sieciowy idzie do jakiego urządzenia?
I tak samo światłowód? Bez sensu to połączenie, wyglada to na jakis wzmacniacz FTTH a dopiero za nim funbox ale powinny byc tu dwa swiatla. W zasadzie to światełko z zielona końcówka powinno byc wpięte do funboxa jak na zdjeciu ze strony i tyle. Bez jakis małych gowno skrzynek z 1 zdjecia
  • Odpowiedz
@faszu: Ziomek, widzisz ze LAN nie swieci, wez innym przewodem na krotko połącz sie z czarna skrzynka, w sensie ethernetem, moze w nim problem, gdzies Ci drut wyleciał z wtyczki rj45
  • Odpowiedz
@faszu: Odepnij te dwa zielone, zrob porządek z tym światłem i zobacz czy cos sie zmieniło, jak dla mnie to przyczyna jest w światełku tu pomiędzy urządzeniami, ew. inea Cie wyłączyła :P
  • Odpowiedz
@faszu: a i jak FUNBOX 3.0 masz połączony Ethernetem (szarym kablem) z czarną skrzynką to wybierz na stronie 192.168.1.1 nie światłowód tylko (Użyj zewnętrzny ONT (Ethernet) i daj restart)
  • Odpowiedz
@faszu: jak czerwony jest zespawany z żółtym to jest ok, zielona linka to tylko pomocnicza.
Problem jest od pomarańczy do ONT - czarnej skrzynki po biało zielonym świetle. Ostatecznie u nich, co już nie Twój problem i winni odbić od rachunku te dni.
  • Odpowiedz
@faszu: Oni mają umowę z Orange i to Orange winno się z nimi użerać. Pech chciał, że nie masz usług na święta, cóż takie Orange - dobrze jak wszystko działa, ale obsługa leży 1/10

d.....c - @faszu: Oni mają umowę z Orange i to Orange winno się z nimi użerać. Pech c...
  • Odpowiedz