Wpis z mikrobloga

Czy jest sens kupować G29, lub dopłacać do G923, czy lepiej już zakupić T300 RS GT?
Ogólnie zastanawiałem się nad podstawowym zestawem Fanateca, ale wyczytałem że bez stelaża nie ma to większego sensu, czy możecie mi coś podpowiedzieć?

#simracing
  • 32
  • Odpowiedz
@Abiz: jeśli cię stać na T300 to bierz, ale jeśli jednak kieszeń trochę boli to równie dobrym zestawem będzie T150RS Pro. To również kierownica na pasku, a nie jak wszystkie Logi na zębach.
  • Odpowiedz
@kapuczina_corki_somsiada: Boli nie boli, że tak powiem. Chciałbym zacząć tanio, ale w miarę dobrze, i jeśli mi cała ta zabawa podejdzie to wymieniać osprzęt, więc nie jestem pewien czy chcę dopłacić do T300, jeśli i tak w ciągu 3-4 miesięcy pójdzie na sprzedaż zapewne.
  • Odpowiedz
@Abiz: jeśli na początek to tym bardziej polecam T150.

Dalszy upgrade to wg mnie dokupienie lepszych pedałów, np. Fanatec CSL z load cell. Taka rada, gdy już się wkręcisz: walka o ostatnie części sekundy na poziomie pro to pewność i powtarzalność na hamowaniu, a to właśnie daje hamulec z loadcell. Pamięć mięśniowa to coś, z czego korzystają np. kierowcy F1. Wielu pro simracerów powtarza, że to daje właśnie większy zysk, niż
  • Odpowiedz
@Abiz: Używałem G29 (na biurku, później nabyłem wheel stand pro deluxe), obecnie używam Fanatec CSL Elite na whell stand pro.

Z racji szuflady z klawiaturą i myszą pod blatem biurka, nie jestem wstanie zamontować Fanateca, bo nie pozwala na to typ mocowania do blatu. A chętnie bym przetestował i sprawdził jak ze stabilnością. W każdym razie siłę ffb można zmniejszyć.

O co mi chodzi? A no o to, że między G29,
StaryWedrowiec - @Abiz: Używałem G29 (na biurku, później nabyłem wheel stand pro delu...

źródło: comment_1608222356fURoG5eKTFka1hlMM7qH2f.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@StaryWedrowiec: Dzięki za podpowiedź, rozważam właśnie również zakup Fanateca, tylko cholera nie jestem pewien na ile mnie to wciągnie, i jak stabilność z nim na biurku - w aktualnym mieszkaniu mam mały problem z miejscem na stelaż, ale dla chcącego nic trudnego, pewnie coś wykombinuję.

Fanatec CSL z pedałami wyjdzie jakieś 2,6k. Ale za to kasę którą stracę na zakup T150 mógłbym już przeznaczyć na shifter czy stelaż.. ciężka decyzja.
  • Odpowiedz
@Abiz: cena xD A tak na serio to Clubsporty V3 mają możliwość np. inwersji, tzn. montażu do góry nogami, jakby podwieszone pedała. Po za tym są bardziej konfigurowalne, wykonane z jeszcze lepszych materiałów i przeznaczone w zasadzie do zabudowy, a nie po prostu leżenia na podłodze. A tak to korzystają z tego samego potencjometru hamulca jak CSL Elity.
  • Odpowiedz
A jakie są różnice między CSL a v2.5? 500e vs 700-800e zależnie od kierownicy. Czuć dużą różnicę między nimi?
  • Odpowiedz
@Abiz: Ja rozwiązałem ten problem przy pomocy starego statywu fotograficznego.

Kładę go na podłodze, głowica statywu przy "gwieździe" fotela, a nogi statywu opierają się o ławeczkę do ćwiczeń, która stoi za moimi plecami.

Kumpel blokuje fotel jakimś kawałkiem deski, ale on ma ścianę zaraz za oparciem.

Ale to nic, bo niedawno czytałem temat, gdzie ktoś zachwalał użycie starych butów, w które wkłada się tylne kółka fotela. I ten sposób według osób,
  • Odpowiedz
@Abiz: nie ma szans, żebyś siedział na czymkolwiek, na czym będziesz odjeżdżał czy się jakkolwiek przesuwał. Szczególnie na pedałach z loadcell traci to sens, bo zwyczajnie zamiast wcisnąć hamulec to się po prostu odepchniesz.
  • Odpowiedz