Wpis z mikrobloga

Jakiego kaszlaka byście wybrali do 25K z wszystkimi opłatami. Zależy mi na ekonomicznej jeździe (biorąc pod uwagę również usterki). Dodatkowo jestem raczej typem osoby, która jak cos się psuje w samochodzie ale nie uniemożliwia to jazdy to jeździ nim aż stanie w szczerym polu. I chyba #prestizowygruz to nie jest mój kierunek.
Zastanawiałem się nad poleasingowcami bo nie musiałbym się martwić jakimś sprawdzaniem samochodu przy kupnie.
Moje typy to
1) peugeot 301 1.6Vti (najlepiej z podtlenkiem biedy)
2) opel corsa 1.4 (z lpgt)
3) Skoda Rapid/fabia 1.4tdi (nie boje się diesli, nie wiem tylko jak z awaryjnoscia w samochodach po 2016.
Podsumowując:
Maks 4-5lat, tani w eksploatacji i naprawie, choć nie psujący się. Powiec Mirko co myślisz
#samochody
#cokupic
#motoryzacja
  • 9
@jonasz123: 1) zdecydowanie nie, vti to szrot
2) raczej nie, ople zrobiły się strasznie ciężkie w ostatnich latach i jak corsa c z 1.4 śmiga jak gokart, tak corsa d z takim samym 1.4 ma dynamikę wózka na zakupy
3) raczej spoko, silnik znany, ale dość często wychodził z dpfem w późniejszych latach
@jonasz123: znaczy się to jest tak
dodali tam dpf bo silnik był w wersji 70 i 80-konnej, ten słabszy ma ogólnie prostszą budowę (turbo bez zmiennej geomterii, zwykle brak dwumasy, brak dpf), ten mocniejszy dostał dpfa w sumie z tego samego powodu co chociażby 1.6 hdi w tamtych latach: bo tak się uwidziało żeby mocniejszy miał filtr cząstek stałych, mimo iż go wcale nie potrzebował bo przez długie lata dany silnik
@jonasz123 Focus MK3 1.6 TDCi tylko w wersji 115 KM bo to jeszcze jako tako jedzie. 95KM to już muł. Wiem bo mam w firmie te i te. Poza tym to pancerny silnik. Mamy kilka sztuk z przebiegiem ponad 400 tysięcy km i nic się nie dzieje. Najlepsze zaiweszenie w klasie. Kupiłem sobie jako dupowóz, 4 letnią poleasingówkę z fajnym wyposażeniem. Jeździ nim już 2,5 roku i jest zadowlona. Części tanie jak