Wpis z mikrobloga

Hej Mirki,

Szybkie pytanie, mam korbę już ok. 7 miesięcy : SR SUNTOUR VX i jest informacja, że tarcza jest demontowalna. Obecnie tarcza ma 48 /jeżdżę głównie po mieście i jestem zadowolony/.

I tu rodzi się pytanie :

Czy mogę bez większego problemu odkręcić tarczę i założyć mniejszą np 32/36 i pojeździć bardziej gravelowo? Czasem na wyprawach bikepackingowych brakowało mi miękkich przełożeń.
Czy potrzebuję jakieś większe zmiany wprowadzić? Skrócić łańcuch czy coś?
Jakiej tarczy powinienem szukać? Rozstaw śrub itp? Nie znam się na tym ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Łańcuch i kaseta wymienione ok 3 miesiące temu.

#triban #triban100 #rower #gravel
abell - Hej Mirki,

Szybkie pytanie, mam korbę już ok. 7 miesięcy : SR SUNTOUR VX i...

źródło: comment_1605708275kzmHMDdYUl4zgA5MdLrnWr.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
Jakiej tarczy powinienem szukać?


Takie znalazłem na podwójnej. Zobacz jak tam te śruby wygladądądają.

Center ring
Steel 39T or 34T
Outer ring
Alloy 53T or 50T

Zmierz BCD i pamiętaj o offset tej tarczy.

@abell:
  • Odpowiedz
@abell:
Korba na 5 srub może być bcd110 albo bcd130. Może też być microdrive ale to już pomijamy bo to odległa historia. Do korby bcd110 najmniejsza koronka jaka da się założyć to 34 albo 36. Do bcd130 chyba 40. Nie pamiętam dokładnie ale tak pisze z grubsza.
Ta na fotce wygląda na oko jak bcd130 ale musiałbyś to zmierzyć bo nie jestem absolutnie tego pewien ;)
  • Odpowiedz
@bibsz: teoretycznie 33 / 38 zębów, odpowiednio dla BCD 110 / 130. Jednakże są drogie lub b. drogie i rzadko spotykane. Stąd się przyjęło, że najmniejsze co da się założyć to popularne 34 i 39.
  • Odpowiedz
Do bcd130 chyba 40.


@bibsz: 39 bo masz korbę 52/39 ale robią 38 gdzie trochę łańcuch szoruje i trzeba podobno podpiłować. Piszę o shimano. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@4x80: @bibsz: @JestemKrzysio: Dzięki, dzięki za info, trochę mi to rozjaśniło sprawę.