Wpis z mikrobloga

@kistel66: https://wiki.c2.com/?ThreeStarProgrammer

The more indirect your pointers are (i.e. the more "*" before your variables), the higher your reputation will be. No-star C-programmers are virtually non-existent, as virtually all non-trivial programs require use of pointers. Most are one-star programmers. In the old times (well, I'm young, so these look like old times to me at least), one would occasionally find a piece of code done by a three-star programmer and shiver
  • Odpowiedz
@kistel66: 1) można nie używać zwykłych wskaźników, a sprytne 2) jeśli chodzi o same tablice, to można a nawet należłoby uzyć std::vector, ale jak już się upierasz, to zwalniasz w kolejności odwrotnej niz przydzielasz. Więc najpierw delete shapeArray[i][j]; w pętli, później delete []shapeArray[i]; i na koniec delete []shapeArray;
  • Odpowiedz
@kistel66: no i pamiętaj, że Shape musi mieć wirtualny destruktor. Bez wirtualnego destruktora program nie będzie wiedział, czy ma usunąć Rectangle, czy secondCircle
  • Odpowiedz