Wpis z mikrobloga

@6poziomprokrastynacji: Tkanina to nie tylko shader, ale i geometria, zmarszczki i 'pufiastość' geometrii sprawiają że meble wyglądają realistycznie, niektóre efekty mogą zajść tylko dzięki kształtowi, tak jak fallofy które są w sumie podstawą robienia tkanin. Żeby uzyskiwać lepsze efekty stosuje się rózne miksy fallofów których zasady działania są mało intuicyjne, niektóre tkaniny ja welury wymagają umiejętności blendowania masek przetarć.

Generalnie na youtube jest tego sporo odnosnie vraya / corony i
  • Odpowiedz
@6poziomprokrastynacji: No prawda jest taka ze jak robisz wizualizacje wnętrz dla swoich projektów wnętrzarskich i to są takie szkice to możesz to #!$%@?ć w sketchu, ale jak chcesz robić wizualizacje takie no wizualizacje interiorów to nie w tym programie raczej. Dobra wizualizacja zależna jest od wielu elementów, a część z nich cieżko w sketchupie osiągnąć bo tam chyba nie za bardzo działa polymodeling. Możesz importować obiekty ale ciężko edytować je w cywilizowany sposób (chyba, nie uzywalem sketchupa od 8 lat poza viewerem). A co do samej obsługi vraya to zasady są uniwersalne dosyć i przez lata powstało od groma różnych filmików i kursów, o różnej wartości merytorycznej, które nie sprawią że nagle Twoje materiały będą wyglądały zajebiście.

Sketchup to przyjazny amatorom soft, który ma bardzo duże możliwości, dał możliwość prostego przedstawienia projektowanych przestrzeni rożnym branżom, ale to nie jest program do robienia dobrych wizualizacji, choć w teorii jest.

Jeżeli chcesz robić wizualizacje i modelować rzeczy inne niż proste budynki czy proste wnętrza, bo musisz się przesiąść na inny soft, jak darmowy blender, czy 3ds max, bo one są takimi standardami branży archwizowej obecnie. Wtedy rezygnujesz też z vraya na rzecz innych silników renderujących i uczysz się grafiki 3d
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rebe_jojo: ja nie widzę powodów dla których blender w przyszłości miałby nie ewoluować w kierunku archviz, zwłaszcza że jedynym konkurentem jest nieustannie starzejący się 3ds, ale jak jesteś na tyle odważny żeby przewidywać kierunki rozwoju branży to ok.
  • Odpowiedz
@rebe_jojo: No od jakichs 5 lat pracuje w archviz w maxie zawodowo a nie freelance i no #!$%@? z chęcią bym #!$%@?ł czasem ten program do kosza XD
  • Odpowiedz
@rebe_jojo: pytanie: a co sadzisz o unreal engine 4 do robienia wizualizacji? Swietne materialy, swiatlo, import modeli, animacja, swobodne poruszanie sie...
  • Odpowiedz