Wpis z mikrobloga

#simracing #kierownica #thrustmaster
To mój prawiczy post na wykopie i chciałem zacząć się podzielenia swoim #!$%@? oraz zadowoleniem jednocześnie z Thrustmastera.

Kupiłem sobie T300 z pedałami T3PA i na dobre pożegnałem się z czteroletnią G29, która wbrew pozorom była świetna i nigdy nie będę jej szkalował mimo terkoczących zębatek i drgań sejsmicznych przy katowaniu w nocy budzących współlokatorów.

Stwierdziłem, że skoro robię wchodzę na lvl wyżej, to zakupię też pedały T3Pa Pro. Kupiłem je od ziomeczka, który używał je 2 miesiące i dałem za nie 5 stów. Geje jak przyszły to od razu zrobiły wrażenie solidnych ale ja #!$%@? co to jest za gówno. Wszystkie pedały mają mega luz jeżeli chodzi o reakcję na naciśnięcie i jest to typowy objaw luzu przekładni między potencjometrem a pedałem. W rezultacie wygląda to podczas jazdy w ten sposób, że przy dodawaniu gazu jest w porządku, ale jak zmieni się kierunek działania pedału to zanim zębatka wskoczy trzeba odjąć około 10% tegoż gazu xD. O jakiejkolwiek płynności i precyzji można zapomnieć. Będę musiał na drukarce 3D wydrukować nowe zębatki, żeby ten problem wyeliminować, bo żal nawet te geje w takim stanie sprzedać xD. Czyste T3PA w porównaniu jest o wiele precyzyjniejsze i ma ciaśniej spasowane mechanizmy, więc nie ma to jak upgrejd na Pro i mieć gówno xD

Ostatecznie się wkurzyłem i kupiłem pedały T-LCM i mogę przyznać, że jest to najczystsze złoto za te pieniądze. Hamowanie złoto. Czujnik Halla w pedale gazu i sprzęgła również działa jak złoto przy najdrobniejszym nacisku. Kończąc swoje wynurzenia polecam Thrustmastera T300 jako kierownicę, gdzie różnica z FFB między nią a G29 jest kolosalna jeśli chodzi o wyczucie poślizgu i zmiany przyczepności oraz samą precyzję prowadzenia. Pedały T3PA spoko, są dobrze wykonane i nie ma co szkalować, mimo iż plastik. Pedały T3PA Pro też były by bardzo w porządku, gdyby ta metalowa konstrukcja była lepiej spasowana i położono by nacisk na dopracowanie podstawowej funkcjalności - precyzji działania. Dodatkową wadą T3PA Pro są bardzo miękke sprężyny gazu i hamulca, co moim zdaniem odbiera pewien poziom wyczucia.

PS:
Sprzedam T3PA śmigane przez tydzień.

PS2:
Ew. sprzedam T3PA Pro, jeśli ktoś by już chciał. Mechanicznie wszystko git, tylko te poty trzeba by dorobić.

Pozdrawiam serdecznie.
  • 12
@ZaQ_1: gdybym tylko wcześniej wiedział xD

Obecnie jestem w trakcie produkcji dodatkowej kierownicy będącej imitacją tej z Ferrari 488 GT3. Obecnie czekam na wydruk a potem jeszcze masa roboty z lutownicą i elektroniką xD
@peterr767: Gupi byłem i nie wiedziałem wtedy jeszcze o load cell w pedałach. xD

Słyszałem pozytywne recenzje o pedałach Thrustmastera w tej cenie i głownie przekonało mnie to, że pedały nie mają żadnych stykających się elementów mechanicznych, z których wnioskowana jest wartość położenia pedału. Fanatec Elite to mimo wszystko nadal potencjometry.
@Lerain: Możesz podpowiedzieć jak masz ustawione sprężyny i podkładki w T-LCM? Dziś przychodzą do mnie te pedały, ale kompletnie nie wiem jak zabrać się za ustawienie ich.
@rdq_: Mam założone dwie sprężyny: czerwoną i ciemnobrązową (ciut bardziej miękka od czarnej) i dla mnie nacisk jest odpowiedni. Pedał ma dość duży skok i można dobrze wyczuć siłę. Niektórzy jeżdżą na dwóch czerwonych ale to raczej dla fanów pedałów Fanateca, które mają krótki skok. Mam T-LCM zamontowane na Wheel Stand Pro i z dwiema czerwonymi przesuwałem się na fotelu na kółkach.

Jeszcze koniecznie skalibruj pedały w narzędziu od TM. Dla
@Lerain: dzięki bardzo Mirku! Przetestuje. Niestety ja nie mam żadnego stojaka, dlatego nie mogę przesadzić z siłą hamowania bo cała platforma pedałów będzie mi się podnosić. :(