Wpis z mikrobloga

  • 0
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #peugeot #peugeot208. Mirki na trasie skoczyła temperatura silnika. Okazało się że nie ma płynu chłodzącego. Od tego czasu przejechałem z 1000 km z czego większość na tej jednej trasie, potem do pracy. Ucieka gdzieś płyn chłodzący. Brak widocznychwycieków. Na trasie zauważyłem ubytek oleju. Mój mechanik rozłożył ręce, w skrócie kazał jeździć obserwować. Podobno podpiął pod komputer i brak problemu. Płyn znika w losowych sytuacjach, olej raz wygląda w miarę czysto innym razem pod korkiem wygląda to jak na zdjęciu (kawa z mlekiem) ale pokonuje krótkie odcinki na zimnym silniku (ok 8km). Oleju nie przybywa. Brak innych objawów, chociaż mam wrażenie że wskazówka temperatury silnika zatrzymuje się ciut wyżej niż wcześniej. Miał ktoś taki przypadek? Peugeot 208 silnik 1,2 80KM 60tys przebiegu, rocznik 2013. Silnik podobno znany ze swojej bezawaryjności stąd nie chce od razu wchodzić w wymiane uszczelki pod głowicą z uwagi na wysokie koszty
  • 10
  • Odpowiedz
@Sztoja: zmien mechanika, bo jest sierotą.
Kup tester UPG, wkładasz to do zbiorniczka wyrównawczego i wiesz na czym stoisz. Jak jest walnieta uszczelka to zawsze wyjdzie.
Jeśli ubywa losowo to na bank jest nieszczelność, np leci nocą jak jest chłodno albo w trasie, jak sie rozgrzeje. Sprawdz pod dywanikiem czy nie jest mokro ;)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@RozowaZielonka dzięki, o tym teście czytalem już ale zmotywowałes mnie żeby go zamówić. Po prostu jakoś nie mogę uwierzyć żeby to była uszczelka przy takim przebiegu ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@n_____S mogłem użyć jakiegoś skrotu myślowego ale diagnostyka niczego nie pokazała. Przekazuje tylko info od mechanika, sam nie mam wykształcenia w tym kierunku
  • Odpowiedz
@Sztoja: u mnie ubywało płynu chłodniczego i nie było innych objawów i okazało się, że lekko wężyk przepuszczał płyn, a on kapał tak, że od razu odparowywał i nic nie było widać + wymiana korka chłodnicy, bo uszczelka na nim przepuszczała
  • Odpowiedz