Wpis z mikrobloga

Zwróciłem laptopa na allegro za 2,5k zł (od supersprzedawcy 98,7%). Zapakowałem go lepiej niż oni mi go zapakowali (nawet zrobiłem nagranie telefonem jak go pakowałem, oni mi go przysłali jedynie w kartonie, a ja go zapakowałem w folię bąbelkową i stretch), a oni mi odpisali, że laptop uległ uszkodzeniu podczas transportu i mogą mi albo zwrócić laptopa albo zwrócić 300 zł mniej. Co można zrobić w takiej sytuacji? Zapytać się ich co zostało uszkodzone?

To treść ich wiadomości:

Laptop z uwagi na bardzo słabe zabezpieczenie w transporcie, uległ uszkodzeniu. Możemy zrealizować zwrot pomniejszony o kwotę 300,00 PLN z uwagi na powstałe uszkodzenia, byłaby to kwota 2199,00 PLN. Prosimy o informację czy jest Pan zainteresowany zwrotem środków czy też odesłaniem laptopa.

Odnośnie zgłaszanych problemów z urządzeniem - laptop nie miał zainstalowanych sterowników, zgodnie z opisem aukcji. Po ich instalacji zarówno touchpad jak i karta sieciowa działają poprawnie.


#laptop #laptopy #pytanie #allegro #prawokonsumenckie #pytaniedoeksperta
  • 92
  • Odpowiedz
@fefler: polecam kliknąć "Poproś Allegro o pomoc". Wtedy odrazu inaczej się rozmawia ze sprzedawcą. Tak miałem teraz z telefonem za 2k zł. Zwrot od ręki. Później wystawiłem im ocenę 3/5, to do mnie jeszcze dzwonili z przeprosinami i rekompensatą 100 zł, żebym tylko wycofał swoją ocenę :d
  • Odpowiedz
  • 14
@fefler: Nie gadaj z nimi wogole poza allegro. Zwrot masz w ramach allegro robiony?
Jak tak, to nie reaguj, po terminie zapytaj o pieniądze.

Ewentualnie napisz "w nawiązaniu do informacji telefonicznej/mailowej, załączam potwierdzenie prawidłowego zapakowania towaru (załącz zdjęcie). Za uszkodzenia przesyłki odpowiada przewoźnik. Z wyrazami szacunku...".

I spokojnie czekaj. Nie reaguj na informacje przesłane inną drogą niż spór.

Po kilku dniach bez reakcji, włączy się allegro.
  • Odpowiedz
@fefler: @Amfidiusz: @ZajebbcieTrudnyNick:
Apollo było dobre jeszcze te 10-12 lat temu. A jak próbowałam coś od nich kupić kilka lat temu, to zawsze wychodziło januszostwo i buractwo, chamskie odpowiedzi na jakiekolwiek pytania, więc teraz już nawet nie rozważam u nich jakichkolwiek zakupów.
Coś mi się wydaje, że po prostu nie ogarnęli odpowiedniego marketingu w porę i jechali tylko na wcześniej wypracowanej marce i inne sklepy przejęły ich klientów, a
  • Odpowiedz
@rurek49: jako sprzedawca mówię - KU***WA, allegro nigdy NIGDY nie stanie przeciwko kupującemu, i nawet jak mi w ramach darmowego zwrotu odeślą jakieś śmieci zamiast prawidłowego towaru to prędzej czy później allegro każe zwrocic pieniądze, bo przecież klient wygenerował etykietę zwrotna.
  • Odpowiedz
po co kupowac laptopa i go zwracac?


@nuncjusz_: Nie działał Touchpad i laptop się włączał raz 10 sekund, a raz 10 minut. Dodatkowo nie dało się wyłączyć trybu samolotowego (próbowałem kilku sposobów z Internetu, jestem programistą i takie rzeczy zazwyczaj naprawiam bez trudu, ale nawet ja nie potrafiłem tego naprawić) przez co nie można było korzystać w ogóle z WiFi. Napisali, że to wszystko zostało naprawione poprzez aktualizację sterowników i wszystko
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@fefler: odpisz żeby dostarczyli protokół szkody sporządzony przy kurierze do firmy kurierskiej i od nich dochodzili tych 3 stówek a ty poprosisz całość na konto ;)
  • Odpowiedz
@ayyy_lmao: @Heady1991: @chwed: @KierownikW10: @Daimont: @nowywinternetach: @Fritzowski: @tomasz3: @Carlit0: @tomasz3: @nuncjusz_: @blisko_kebab: @Amfidiusz: @Birter: @becvvv: @rurek49: @ZajebbcieTrudnyNick: @grv_: @fluga: @kostniczka: @destruction: @sebawo: Jeżeli by ktoś jest zainteresowany - odpisali mi:

Dzień dobry

Zgodnie z prawem konsumenckim na które Pan się powołuje, sprzęt w przypadku odstąpienia od umowy zakupu powinien wrócić
  • Odpowiedz
@fefler: Ciężka sprawa, nawet jeżeli spisali protokół szkody to przewoźnik może rozpatrzyć reklamację negatywne i jako powód podać właśnie niedostateczne zabezpieczenie przesyłki. Swoją drogą protokół szkody też trzeba umieć wypełnić żeby zwiększyć szanse na pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
  • Odpowiedz
@Hide: Ale protokołu szkody właśnie nie mają:

Spisywanie protokołu miałoby sens, gdyby sama paczka miała ślady uszkodzenia, ale to w czym laptop do nas wrócił niestety nie można nazwać paczką (wrócił owinięty tekturą) i kurier w takim przypadku odmawia spisania protokołu lub spisuje go z odpowiednią adnotacją n.t. zabezpieczenia towaru (i taki protokół nie jest z automatu uznawany na reklamacji).


Już pomijając to, że go owinąłem folią bąbelkową z 10 razy
  • Odpowiedz
@fefler: Protokół szkody można spisać zawsze, a to czy jest sens to się okaże dopiero wtedy kiedy dostaniesz odpowiedz na złożoną reklamację (a potem na złożone odwołanie od decyzji reklamacyjnej).
  • Odpowiedz
@fefler: to możesz im odpisać fakaj bombla. Uszkodzenie w czasie transportu to temat firmy kurierskiej nie Twój. Wyślij im film i oczekuj kasy. Ja bym od razu groził Allegro i rzecznikiem praw konsumenta bo robią sobie jaja z uczciwego człowieka
  • Odpowiedz
@fefler: czyli lecą w kulki. otwieraj dyskusje na allegro i jeżeli tam możesz wyślij film jeżeli nie to allegro poda jakiś filmik.
Nie pisz z nimi prywatnie bo chcą Cię naciągnąć.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
@fefler: wrzuc ten filmik z pakowania, z ciekawości ;) ale ogólnie równie dobrze Ty mógłbyś powiedzieć że paczka do Ciebie przyszła zawinięta w karton i dlatego nie spisałeś protokołu szkody ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz