Wpis z mikrobloga

Potrzebna diagnoza.
Od jakiegos roku zdarzało się, że silnik "szarpał" - tzn jakby na chwilkę zgasł i zaraz potem normalnie pracował. Bez różnicy czy na benzynie, czy na gazie. Zdarzało się to raz, dwa razy dziennie.
Dziś troszkę częściej się to działo, aż w końcu zaczął przygasać nie na ułamek sekundy, jak wcześniej, a na sekundę, dwie. Przejechałem tak może z 500 metrów i zgasł. Raz udało się go odpalić na chwilkę i już nawet podczas holowania nie włączył się.

Wtrysk jednopunktowy, z gazem. Beż żadnych immobilajzerów.
Świece wymienione 2 tygodnie temu.
Odkręciłem świecę - iskra była.
Próbowałem odpalić na odłączonym czujniku temperatury - nic.

Skoro to samo na gazie i na benzynie - to chyba nie układ paliwowy.
Iskra była, ale ponoć na powietrzu iskra łatwiej skacze niż w komorze spalania - może to cewka, albo przewody wysokiego napięcia? Ale to się podobno rzadko psuje. Przewody niczego nie dotykały, więc iskra nie miała gdzie uciec.

#mechanikasamochodowa
#naprawiajzwykopem
#samochody
#motoryzacja
  • 37
  • Odpowiedz
@futurememories: Obojętnie, czy gaz czy benzyna. Dziś jak te wtyczkę ruszyłem to odpalił z półobrotu. Popracował na luzie, 10 km bez problemów. Po postoju bez problemu odpalił i niemal dokładnie jak wczoraj - kawałek przejechał, przerywanie i holowanie.

Rozgrzanie silnika nie ma chyba wpływu - wczoraj na ciepłym holowanie, dziś na zimnym, rano na zimnym nie chciał odpalic.

@futurememories: @biskup2k: A co to tak trzeszczy w
  • Odpowiedz
@vincent38: Jak to równomierne cykanie to pewnie zawór odprowadzania oparów benzyny z filtra węglowego. Chyba jeszcze może być jakiś zawór stabilizacji obrotów. Chyba że masz na prawdę na jednupunktowym wtrysku to tam potrafi trzeszczeć nastawnik przepustnicy.
  • Odpowiedz
@biskup2k: A ten filtr węglowy to ma jakies zadanie, czy tylko żeby nie śmierdziało?

To nie cykanie, wyobraź sobie plastikowy silniczek z najtańszej chińskiej zabawki do którego podłączasz na dwie sekundy prawie wyczerpaną baterię - taki to dźwięk.
  • Odpowiedz
Między A, górny otwór i B dolny otwór ma być dioda, a zewrzeć A dół i B dół?


@vincent38: Tak. Na pewno ci wybłyska błąd sondy lambda jak masz lpg. Nie wiem czy też czujnika halla nie wybłyska gdy silnik będzie zgaszony (czujnik halla tak pokazywało w B4 przy sprawdzeniu błędów komputerem).

A jak ci ostatnio zgasł to obrotomierz spadł do zera?
  • Odpowiedz
@vincent38: A z którego roku masz samochód? Masz aparat zapłonowy z gruszką z boku? Bo chyba do 1989 roku zapłon nawet nie szedł przez komputer silnika bo był mechanicznie przyspieszany w aparacie zapłonowym i tylko po drodze do cewki jest moduł na słupku pod nogami kierowcy.
  • Odpowiedz
@biskup2k: Z '90. Ta gruszka to aparat mocy, czy jakoś tak (u mnie jej nie ma). Tam niby jest tranzystor (który w innych jest w ECU), ten tranzystor jest z dala od innej elektroniki, żeby zakłóceń nie wprowadzał. Tak piszą w tej książce.

Jak kiedyś sprawdzałem to sondę lambda wybłyskało.
Halla (jeżeli jest sprawny) może nie wybłyskać, bo trzeba przez 6 sekund kręcić rozrusznikiem, więc sygnał z Halla powinien być dobry.

o obrotomierz spadł
  • Odpowiedz
@vincent38: Nie masz pod nogami kierowcy, bo masz nowszy model gdzie już ECU reguluje wyprzedzenie zapłonu.
ECU po stronie pasażera nie jest na słupku tylko na ścianie grodziowej, trzeba odkręcić osłonę NAD nogami pasażera zaraz za schowkiem.
Ja bym stawiał na halla skoro jest na skrajnych zasilanie to ECU startuje. A czy się będzie świecić gdy jest w miejscu czy nie to zależy w jakiej pozycji ustawiła się tarczka w
  • Odpowiedz
@biskup2k: Częściowo się wyjaśniło. Winna okazała się instalacja gazowa, a dokładnie przełącznik.
Kilka dni temu zalałem parę litrów benzyny, bo cos podejrzanie jej ubyło - spojrzałem nawet pod samochód, czy wycieku nie ma, ale cały czas jeżdżę na gazie, więc dużo jej w baku nie potrzebowałem. Tymczasem przełącznik nie przełączał na gaz, po prostu benzyna się skończyła. Prawdopodobnie stąd było szarpanie - jeśli w czasie jazdy przełączę na gaz to właśnie takie szarpnięcie jest (dlatego przed przełączeniem zdejmuję nogę z gazu).

Jednak to nie wyjaśnia:
- dlaczego to szarpanie (jakby wyłączenie silnika) występowało również przy jeździe na benzynie
- dlaczego dioda nie migała (teraz
vincent38 - @biskup2k: Częściowo się wyjaśniło. Winna okazała się instalacja gazowa, ...

źródło: comment_15996612502koY4IWXxWL7a3Zm08dpI3.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@vincent38: https://studio.youtube.com/video/0wU_qBCVjBk/edit/basic - tu filmik jak przeskakuje sama iskra. Po dotknięciu masy skacze i potem samoczynnie. Pod koniec filmu wyraźnie wiadać. I słychac to terkotanie - to chyba silniczek krokowy, czy tak powinien brzmieć, czy woła o wymianę?

A co do ECU - nie ma go u pasażera. Też jest takie wytłoczenie, ale puste. Nie ma go na kanale dmuchawy (chociaz jest tam naklejka Bosh 12 v - może tyczy
  • Odpowiedz
U mnie daje 0 albo 10V.


@vincent38: takie napięcia są ok w książce pewnie coś źle napisane. Próbowałeś odłączyć instalacje LPG od cewki zapłonowej, bo z niej bierze plus po zapłonie i sygnał obrotów.

Co do przełączania na LPG to jeśli sterownik nie wysyłał zasilania na elektrozawory to przez to że często razem z nimi jest podłączony przekaźnik odcinający wtrysk, więc mogło wyglądać że jedziesz na gazie ale jechałeś na benzynie. Bo nie załączyło gazu i jednocześnie nie odcięło
biskup2k - > U mnie daje 0 albo 10V.

@vincent38: takie napięcia są ok w książce pe...

źródło: comment_1599661945Oum4QCVk2LI5RJwOLeqZW5.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz