Wpis z mikrobloga

W pracy zmieniam stanowisko na wdrożeniowca. Mam wdrażać, aktualizować i naprawiać błędy naszego produktu na serwerach klientów. Ostatni raz styczność z serwerami miałem w technikum. Wprawdzie mamy obszerną dokumentacje i dodatkowo jestem obserwatorem podczas wdrożeń i pokazują mi co i jak. Jednak chciałbym sobie przypomnieć podstawy serwerów i samemu postawić jakiś na virtual boxie. Polecicie jakieś tutoriale na ten temat?
#siecikomputerowe #serwery #pracait #sysadmin - czy to dobry tag?
Policjant997 - W pracy zmieniam stanowisko na wdrożeniowca. Mam wdrażać, aktualizować...

źródło: comment_1599403996rrhEpoweLJgQyvFtDircAy.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
@open-alpha: tak na prawdę to nie znam się i nie mam pojęcia o różnicach w dystrybucjach linuxa. Klienci to urzędy powiatowe i nie mają tam nie wiadomo jakich maszyn i zresztą nasz produkt jest zrobiony z myślą o ubuntu - tak przynajmniej mówi dokumentacja ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
  • 0
@open-alpha redhat jest płatny ( ͠° °)

Za to CentOS czy Debian już nie. Jeśli to ma być produkcja, to budżetowo te dwa bym rozważał.

Skoro już Ubuntu jest narzucony, to przejście na Debiana nie powinno być bolesne, a będzie bardziej stabilny. Chociaż Ubuntu tragiczne nie jest.
  • Odpowiedz
@Policjant997:
1) dawaj z oficjalnej strony https://help.ubuntu.com/18.04/serverguide/index.html
2) wnikaj bardziej w te tematy z ktorych korzysta, badz opiera sie wasza aplikacja (czyli jak serwer korzysta z apacha to wnikaj w apacha, jak tomcat to tomcat)
3) zawsze mniej ustawiony ntp/chrony i dobre dns
4) ogarnij jakie porty udostepnia i z jakich korzysta aplikacja, aby dogadac sie z sieciowcem
5) zerknij na komendy od cpu/pamieci/dysku aby moc zdiagnozowac czy ktorys z tych zasobow sie
  • Odpowiedz
@open-alpha: ale na co redhata skoro nasz produkt to właściwie js+php do obsługi epuapu. Tu nie ma skomplikowanych powiązań, żeby inwestować w płatne rozwiązania. Chyba, że posiadanie redhata to jakiś prestiż?
  • Odpowiedz