Wpis z mikrobloga

@Cinoski: wiadomo, że 9.a najlepiej zobrazować byłoby, to w ułamku, więc sześć drugich * trzy pierwsze, wychodzi osiemnaście drugich, co jest równe 9.
  • Odpowiedz
@Captcha--: Na studiach mi ktoś wspominał i na wykopie kiedyś ktoś napisał większy wpis o tym. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba chodziło o różnice pomiędzy systemem niemieckim i angielskim, gdzie w jednym z nich mnożenia nawiasów są na innym poziomie w hierarchii. To nie jest jedyna różnica, bo jak dobrze kojarzę to nasze miliardy, biliardy, triliardy itd pochodzą z standardu niemieckiego, a nie z angielskiego, w którym tego nie ma. Spytaj
  • Odpowiedz
Powinno być 9, ale w polskich szkołach uczyli, że w tym przykładzie najpierw to co w nawiasach sumujemy a potem mnożenie a dzielenie na końcu. Czyli wg. polskiej szkoły powinno być 1.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Nie powinno sie takich dzialan w ogole w taki sposob przedstawiac (mylacy i nierownoznaczny/bledny) powinno sie dac w nawias dzialanie ktore chcemy aby bylo wykonane w pierwszej kolenosci.
1. x / ( y*(2+1) )
2. (x / y) * (2+1)
@Cinoski
  • Odpowiedz
@Cinoski:
W szkole mnie uczyli 6:2(2+1) to 1
A jeśliby by było 6:2x(2+1) to byłoby 9
I TERAZ PYTANIE NA #!$%@? TEGO UCZA SKORO CZLOWIEK PO SZKOLE NIE UMIE TAKIEJ NA POZOR PROSTEJ RZECZY ROZWIAZAC???
  • Odpowiedz
Powinno być 9, ale w polskich szkołach uczyli, że w tym przykładzie najpierw to co w nawiasach sumujemy a potem mnożenie a dzielenie na końcu. Czyli wg. polskiej szkoły powinno być 1.

@Lukowski: Nieprawda. W polskich szkołach uczyli, że najpierw to co w nawiasach, ale mnożenie nawiasów jest równorzędne z innymi działaniami, więc według polskiej szkoły powinno być 9. Nie powielaj kłamstwa. Niektórzy czasami piszą, że jest inaczej, ale to chyba
  • Odpowiedz
w instrukcji casio jest napisane, że mnożenie z pominięciem znaku mnożenia ma na nim wyższy priorytet niż dzielenie


@vegetat: A więc zamiast naprawić błąd, lepiej zalegalizować jego istnienie umieszczając informacje o nim w dokumentacji? Takie podejście nazywa się błędem

  • Odpowiedz
Powinno być 9, ale w polskich szkołach uczyli, że w tym przykładzie najpierw to co w nawiasach sumujemy a potem mnożenie a dzielenie na końcu. Czyli wg. polskiej szkoły powinno być 1.


Wut, mnie przynajmniej uczono, że zawsze nawiasy pierwsze, a potem dzielenie/mnożenie jest równoważne, więc idzie się po kolei. Więc 9 jak bum cyk cyk.
  • Odpowiedz