Wpis z mikrobloga

@henk: Tu nie ma żadnego "ale" - KIA zachowała się prawidłowo, a volvo nie. Po prostu jest pod to projektowana, co sam zauważyłeś w swoim wpisie. W żadnym wypadku nie świadczy to o większej "porządności" starego Volvo, tylko o różnicy technologicznej w zapewnianiu bezpieczeństwa pasażerom. Gdyby zderzyły się dwa takie szwedzkie czołgi, to kosztem uratowania plastikowego zderzaka mogłyby być chociażby urazy kręgosłupa u pasażerów.

  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@motoinzyniere: o przepraszam pandy nie szkalujcie xD

Kiedyś rozwalilem pierwsza a klase marca tak ze zderzak wgiety bagażnik się nie otwierał bo podloga dostala a moja panda miała połamaną ramkę tablicy i cofniety zderzak może o cm.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@CinuLNS: ale ja rozumiem, niemniej jednak Volvo po prostu zawsze robiło bezpieczne auta, a przepaść między nowymi a starymi autami wcale nie jest taka wielka jak może się wydawać. Jest kontrolowane zderzenie niemal czołowe V70 gen I z gen II albo nawet III, inżynierowie Volvo odwzorowali prawdziwy wypadek i stara V70 wcale nie ustępuje młodszemu kuzynowi. (Do znalezienia na YT) Jest też całkiem świeży filmik, link poniżej.
henk - @CinuLNS: ale ja rozumiem, niemniej jednak Volvo po prostu zawsze robiło bezpi...
  • Odpowiedz
@henk: Po pierwsze - zupełnie nie to, do czego się odniosłeś, było treścią mojego komentarza.
Po drugie - obejrzałem crash test I i III generacji. Oczywiście, że nowsza znacznie lepiej to przyjmuje. Zobacz, o ile mniej wszystko cofa się w stronę kabiny. przód się składa, absorbując energię, a jednocześnie nie wpycha silnika ze skrzynią biegów w pasażerów. Zobacz, jak w I się wszystko cofa i co się dzieje z podłogą,
  • Odpowiedz
@henk: sztywne auto/buda to nie znaczy bezpieczne. Jesli metal podczas wypadku nie przejmie energii zderzenia w postaci deformacji + wydzielenia ciepła niestety - ale szanse na mały uszczerbek dla osób wewnątrz sa nikłe - nie prędkość zabija a jej wytracenie. Deformacja polega na tym aby dla przykladu obnizyc chwilowe przeciążenie spowodowane opóźnieniem z 200-300g przez 1/100 sekundy do zakresu 50g przez okres 1/10 sekundy - dzieki temu z naczyń krwionośnych
  • Odpowiedz