Wpis z mikrobloga

#podroze #kemping #diy #kamper #zrobtosam #chwalesie #podrozujzwykopem

Wrzucam jeszcze raz, bo nie moge juz edytowac pierwszego posta a chce co nie co napisac o samym kamperze.
Nawiazujac do wpisu sprzed kilku lat o konwersji dostawczaka, na kampera:
https://www.wykop.pl/wpis/18022565/zrobtosam-chwalesie-kamper-hej-mirki-koncze-po-mal/
zamieszczam troche zdjec z ostatniego "fejsliftu".
Jeszcze kilka slow o dostawczaku. Renault Master 2007, MWB 1-krotnie “podwyzszony”. Zdecydowaliśmy się na taka bazę, bo jest nas dwoje i nie chcieliśmy czegoś zbyt dużego. Ten model mieści sie w większości miejsc parkingowych, i z naszego doświadczenia "przeciska" sie przez najmniejsze, wiejskie uliczki Włoch, Hiszpanii, Francji czy Chorwacji. Z zewnątrz nie rzuca sie za bardzo w oczy jako kamper, ale taki byl zamysl, bo nie lubimy kempingow i po to robilismy kampera “samowystarczalnego” zebysmy nie musieli z nich korzystac (korzystamy z nich min. tylko zeby ewentualnie oproznic toalete itd, ale i to raczej rzadko). Zdarzalo nam sie spac w centrach duzych miast “incognito”, generalnie preferujemy kemping na dziko, czy to w miescie, czy na lonie natury. Na wyposażeniu znajduje się ogrzewanie Webasto (3kw), lodówka z zamrazarka, kuchenka gazowa, toaleta kasetowa, zimna (250Lt) i ciepla woda (20Lt), prysznic, zbiornik na “scieki” 50(Lt) Uklad elektryczny AC i DC, gniazada USB, monitor z chromecastem itd. Akumulatory “hotelowe” 2 x 130AH oraz 350W paneli slonecznych. Izolacja to ok 30-40mm pianki poliuretanowej oraz plyta poliuretanowa na suficie. Poczatkowa konwersja (2015) zajela nam ok 6 miesiecy, ale byla to praca glownie w weekend i po pracy, (generalnie konwersja nigdy sie nie konczy), zawsze jest cos co mozna ulepszyc, dolozyc itd. Do tej pory zjezdzilismy dosyc duzo Wielkej Brytanii, troche Europy, bylismy min. we Francji, Hiszpanii, Wloszech, Szwajcarii, Chorwacji i oczywiscie Polsce. Planujemy jeszcze jakis czas “potrzymac” tego kampera, a za 2-3 lata go sprzedac i kupic elektrycznego Fiata Ducato i zrobic konwersje. Jakby ktos byl ciekwy to mam zdjecia z konwersji “krok po kroku”, moge sprobowac odpowiedziec takze na jakies pytania z konwersja zwiazane!
marcin-van-staar - #podroze #kemping #diy #kamper #zrobtosam #chwalesie #podrozujzwyk...

źródło: comment_1597146541I3FDhwLoJh3DykVrleKPVe.jpg

Pobierz
  • 49
  • Odpowiedz
@dsctom: Dzieki.Te fiaty sa na razie produkowane w malej liczbie, na razie dostaly je wieksze firmy do testow, ale maja byc dostepne w ogolnej sprzedazy keszcze w tym roku. Plan jest taki zeby poczekac ze 2-3 lata i kupic uzywanego bo raczej nie beda tanie. Zasieg to ok 350km. planujemy za jakis czas zaczac pracowac w pelni zdalnie, wiec nigdzie sie nam niebedzie spieszyc i mysle ze bedziemy robic 100-200km
  • Odpowiedz
@Anoniemamowy: Powiem szczerze, ze nie liczylem bo mialem kupe czesci ze starej barki ktora wyposazalem (kable, panele, toalete itd). Zreszta, poczatkowa konwersje zaczalem w 2015r, wiec juz chwile temu. Z drozszych rzeczy to byl boiler na ciepla wode, chyba ok 1200zl czy jakos tak i webasto 700pln, restza to rzeczy uzywane, ebay, ikea itd.
  • Odpowiedz
@marcin-van-staar: trochę siedzę w elektrykach i jak kupisz 3 latka po kurierze na przykład czyli mocno eksploatowany to baterie mocno stracą na swojej pojemności - weż to pod uwagę. Te 350 to w tym chyba super liberalnym trybie WLTP. Prasa pisze że to 49 lub 70 kWh pojemności co relanie daje od 150 do 250 km zasięgu. Tak czy siak brzmi super ciekawie i takie projekty wiele zmieniają.
  • Odpowiedz