Wpis z mikrobloga

@Kresse: jeśli masz kogoś, kto ci zrobi miks, a sam znasz zasady tworzenia muzyki w ogóle to jeden dzień wystarczy, aby zrozumieć workflow takiego FL studio przy pomocy tutoriali z youtube. Jesli nigdy nie tworzyles muzyki, to bedziesz potrzebowal tak od 1 miesiąca do paru lat, chyba
@ehhhh: Chodzi raczej o wiedze jakich filtrow uzyc, zeby osiagnac dany efekt i tworzenie wlasnych dzwiekow. Pomijajac "talent" muzyczny do rytmow i melodii.
@Kresse: @ehhhh:

Chodzi raczej o wiedze jakich filtrow uzyc, zeby osiagnac dany efekt i tworzenie wlasnych dzwiekow. Pomijajac "talent" muzyczny do rytmow i melodii.


To nie jest wiedza na temat obsługi DAW a bardziej już samej produkcji muzycznej. Musisz pooglądać tutki na YouTube i to już nie zależnie jaki DAW wybierzesz bo większość posiada podobny zestaw pokładowych narzędzi które na start wystarczą w zupełności. Jeśli chodzi o elektronikę to polecam
@Kresse: hmm ale powiedz wprost czego potrzebujesz, będzie łatwiej Ci doradzic. Jesli chcesz wlasne dźwięki, to chodzi Ci po prostu o sound design do gier na przykład? Czy jesteś niezależnym muzykiem, który chce dodać troche elektroniki do swojego aranżu? Reprezentujesz może zespół, który szuka jakeijś świeżości? W każdym z tych scenariuszu napisałbym coś innego, więc czekam na więcej info, chętnie doradzę
@ehhhh: Nic z tych rzeczy. Myslalem czy jako hobby nie przerzucic sie z malarstwa na tworzenie muzyki, bo krzywa uczenia sie w malarstwie jest jak dla mnie dosyc stroma i wyprodukowanie czegos "ladnego" trwa strasznie dlugo. Jesli jednak potrzeba dobrych kilku lat, zeby opanowac wszystkie narzedzia do tworzeniu muzyki, zeby stworzyc cos sensownego, to dam sobie spokoj xD
@Kresse: Zależy jak trudne gówno chcesz robić xD jeżeli jakieś bity trapowe to od razu załapiesz a jak nie wiem jakiś dubstep z #!$%@? sound designem to pare lat xD
@Kresse: ojj to niee taak. To jest, to zależy, czy uczyłbyś się całej teorii muzyki od zera. No i zależy, jaki poziom zaawansowania muzycznego Cię satysfakcjonuje. Z jednej strony, mógłbyś się szybko nauczyć podstaw i łupać sobie jakieś proste techno, EDM czy inne elektroniczne odpowiedniki muzyki typu 'cztery akordy i darcie mordy'. Równie dobrze możesz robić muzyke eksperymentalną, wystarczy wrzucić przester na dowolny materiał dźwiękowy ( ͡° ͜ʖ ͡
@Kresse: a, i jeszcze jedno: jak zdecydujesz się zacząć, to polecam po jakiejś chwili, kiedy już obeznasz się z wybranym przez Ciebie programem (obojętne, czy wybierzesz Abletona, FLa, Repaera, Cubase czy cokolwiek) to polecam sobie ściągnąć stemy (wydzielone wszystkie pojedyncze ścieżki) jakiegoś utworu (np stąd https://remixpacks.ru/ ) i spróbować zrobić remiks albo po prostu popatrzeć, jak zbudowany jest utwór, który Ci się podoba. Do starszych hitów znajdziesz też ścieżki MIDI, z
@ehhhh: Hmm, chyba najlepiej rzeczywiscie sprobowac. Generalnie myslalem, ze z muzyka powinno byc latwiej, bo to w duzym stopniu czysta abstrakcja bez wiekszych ograniczen - w malowaniu jednak trzeba przedstawic obiekt na tyle realistycznie, zeby mozna go bylo rozpoznac i zbudowanie uniwersalnego skilla, ktory pozoli namalowac cokolwiek trwa koszmarnie dlugo. W muzyce w kolei jest wlasnie teoria, ktora dosyc latwo przyswoic i ktora daje wiele wskazowek jak tworzyc, zeby cos brzmialo
Generalnie myslalem, ze z muzyka powinno byc latwiej, bo to w duzym stopniu czysta abstrakcja bez wiekszych ograniczen - w malowaniu jednak trzeba przedstawic obiekt na tyle realistycznie, zeby mozna go bylo rozpoznac i zbudowanie uniwersalnego skilla, ktory pozoli namalowac cokolwiek trwa koszmarnie dlugo.


@Kresse: Wiesz, to wszystko kwestia podejścia/mentalu/obycia. Taki Malczewski po latach zainteresowania sztuką namalował czarny kwadrat ;] A John Cage po kilkunastu latach tworzenia bardzo ładnych kompozycji napisał