Wpis z mikrobloga

Hej mirki, OGRODNICTWO -> pytanko do mirków ogrodników. Mam morelę sięgającą powyżej drugiej kondygnacji domu, czeka mnie przycięcie ze względu na montaż paneli fotowoltaicznych. Czy jest jakiś sposób na niezwłoczne wykorzystanie obciętych (z owocami) całkiem grubych gałęzi w jakiś sposób sadząc je w innej części ogrodu?
Jestem zielonka w temacie, dopiero sprawdzam pojęcia typu szczepienie, oczkowanie, ale nigdzie nie jest napisane o większych rozmiarowo "próbkach" drzewa.
Proszę o pomoc w ogarnięciu zagadnienia w trybie przyspieszonym :)
#ogrodnictwo #pytaniedoeksperta #pytanie #kiciochpyta #sadownictwo
  • 24
@shellycat: Musisz pobrać zrazy i przechować do wiosny, wtedy szczepisz na kupionej podkładce czyli pniu nowego drzewa, ale tego sie nie robi teraz tylko w zimie. Jak pobierzesz teraz to zdechną. To nie działa tak jak z bazylią że włożysz do ziemi i wyrośnie korzeń xD
Niewiemja - @shellycat: Musisz pobrać zrazy i przechować do wiosny, wtedy szczepisz n...
@shellycat: ekipa od fotowoltaiki zajmuje się czymś takim? pracowałem w firmie gdzie miałem okazję założyć kilka instalacji, ale nikt by nie ścinał drzew, a klient miałby sobie to zrobić we własnym zakresie.

kombinuj i posadź sobie drzewa gdzie dalej
@Qullion: panowie byli trochę niechętni ale wstępnie zgodzili się pomóc dosięgnąć gałązki po wejściu na dach. Jak się wycofają z tej pomocy to będziemy musieli sami jakoś się wspiąć z piłą lub sekatorem.
Tak czy inaczej musi być obcięte przed zamontowaniem czegokolwiek. Zobaczymy co się ustali w dzień przed montażem
@Gieekaa: z tego co zrozumiałam chodzi tu m.in o kwestię uszkodzenia instalacji przez miotające się na mocnieijszym wietrze gałęzie (teraz codziennie słyszę jak coś szoruje np. o rynnę)
oraz o to że po zainstalowaniu paneli blisko okapu nie będzie już dobrego dostępu do gałęzi a tak to przed zamontowaniem z dachu można sięgnąć.
Ten czas do uruchomienia to tak około 1 miesiąc
@shellycat: Owoców nie uratujesz.