Wpis z mikrobloga

Hej!
Kontynuuję temat problemu opisanego tutaj. W skrócie - zamówiłem komputer z montażem x-kom, który restartuje się w randomowych momentach uniemożliwiając nawet instalację Windowsa. Co ważne do komputera sam zainstalowałem RAM kupiony oddzielnie (Crucial Ballsitix Black). Opisałem problem serwisowi @x-kom w mailu. Po dwóch dniach czekania na jakąkolwiek odpowiedź otrzymałem wiadomość o treści:

"Dziękujemy za wiadomość,

uprzejmie informujemy, iż problem może wynikać po stronie zainstalowanych pamięci. Wedle listy kompatybilności pamięci te nie występują na niej co może być przyczyną opisanego problemu.



W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do dyspozycji."

Podczas gdy, wedle mojego rozumowania, na oficjalnej stronie Cruciala można znaleźć informacje o kompatybilności z mobo Tomahawk Max: https://eu.crucial.com/compatible-upgrade-for/msi(microstar)/b450-tomahawk-max Ba, informacje o kompatybilności da się znaleźć też w innych miejsach w internecie, w opiniach użytkowników. To, że pamięci nie widnieją na stronie producenta mobo, czyli MSI, nie znaczy, że nie są kompatybilne, ale że po prostu nie były testowane - i x-kom powinien o tym wiedzieć, a nie zbywać mnie czymś takim.

Co sądzicie o zachowaniu x-kom? Ja trochę załamałem ręce, bo wydając w jakiejkolwiek firmie takie pieniądze za cały komputer spodziewałbym się dużo lepszej obsługi klienta niż to co mnie spotyka. Co robić dalej z tym fantem? Rzeczywiście zwracać same pamięci?

#komputery #xkom #pcmasterrace
  • 12
  • Odpowiedz
To, że pamięci nie widnieją na stronie producenta mobo, czyli MSI, nie znaczy, że nie są kompatybilne, ale że po prostu nie były testowane - i x-kom powinien o tym wiedzieć, a nie zbywać mnie czymś takim.


@arturzeppelin: jest to wystarczający powód do umycia przez nich rączek. Jak możesz to sprawdź kompa (kup gdziekolwiek i oddaj przed upływem 14 dni) na innym ramie, który jest kompatybilny wg producenta i dopiero
  • Odpowiedz
@10129: włączony/wyłączony xmp nie wpływa na zachowanie komputera
@Czarna_ksiazka: a zawiezienie im całego sprzętu do salonu dzisiaj ma jakiś sens? Czy też usłyszę to samo, co przez maila? Zarówno pamięci jak i resztę komputera zamawiałem przez @x-kom - rozłożyłem to na 2 zamówienia, ponieważ za pamięci chciałem zapłacić na miejscu kartą podarunkową, a cały PC mieli mi dowieźć kurierem. Wytłumaczyłem sytuację w notatce do zamówienia przy składaniu
  • Odpowiedz
@arturzeppelin: jak masz blisko to możesz jechać, ale ja bez upewnienia się, że mam racje bym dymów nie robił. Bo jak się okaże, że komputer sprawny to jeszcze opłatę pewnie #!$%@?ą + stracisz czas. Pewnie masz w mieście małe serwisy, za jakieś grosze na pewno sprawdzą na swoim ramie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@arturzeppelin: pamięć nie występuje, że jest kompatybilna. Ale nie ma też tam informacji, że nie jest. Pięknie Cię X-kom zbył, wręcz książkowo
  • Odpowiedz
@arturzeppelin: odpal memtesta i zostaw na kilka godzin, żęby zrobił pełną diagnostykę

jak nie będzie żadnych błędów to znaczy, że płyta główna prawidłowo obsługuje RAM i problem leży gdzie indziej

tylko musisz mieć dostęp do innego komputera, żeby wgrać memtesta na pendrive (sam memtest uruchamia się bez systemu operacyjnego)
  • Odpowiedz
W tym momencie rozmawiałem przez telefon z konsultantem @x-kom, który polecił mi wymianę samych ramów w sklepie (mam na nie oddzielny dowód zakupu) na takie, które będą kompatybilne wg. strony producenta mobo. Jest sens? Obawiam się, że nie mam innego wyjśćia, bo w innym przypadku cały czas będą używali argumentu o kompatybilności, który tylko w taki sposób mogę obalić jeżeli po wymianie ramów problem nie ustąpi.

@Catmmando: zrobię
  • Odpowiedz
Bo na dobrą sprawę takie zachowanie (tzn. samoistny restart) może powodować każdy inny komponent, który powiedzmy wyszedł wadliwy od producenta i nie został przez nich sprawdzony - mobo, zasilacz, CPU, GPU... Dlatego szczerze wątpię, że akurat wymiana ramów załatwi problem TYM BARDZIEJ, że według tego tematu na reddicie wszystko powinno być w porządku z ramami, które posiadam aktualnie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@arturzeppelin: nie wiem jak dokładnie wygląda serwis X-kom przy składaniu niekompletnego kompa, ale moim zdaniem po montażu Twojego zamowienia powinni włożyć jakikolwiek ram i puścić testy sprawności pozostałych komponentów. Tak żeby wykluczyć ryzyko powrotu na serwis. Moim zdaniem ram w dalszym ciągu jest głównym podejrzanym.
  • Odpowiedz
Oddałem wczoraj całość do serwisu x-kom (komputer złożony przez nich wraz z ramem zamontowanym przeze mnie). Czas oczekiwania do 3 tygodni... Mam nadzieję, że uwiną się szybciej i problem zostanie ostatecznie rozwiązany. Co zabawne, ostatni, najbardziej rozgarnięty konsultant, z którym rozmawiałem telefonicznie stwierdził, że jednak zakupiona przeze mnie pamięć JEST kompatybilna z płytą główną i jego poprzednicy wprowadzali mnie przez pomyłkę w błąd.
  • Odpowiedz