Wpis z mikrobloga

Czołem!

Słyszałem że są spore problemy ze zdejmowaniem opon w Tribanach RC500/120, a jutro będę musiał się z tym zmierzyć mając do dyspozycji 3 łopatki plastikowe z Decathlonu i zakładając później CST Pika 38mm. Jakieś protipy jak to zrobić aby się udało?

#triban #wykoptribanclub
  • 15
  • Odpowiedz
@igorakowiec:
Zdejmowanie:
1. spuść całe powietrze (ale to oczywiste)
2. tak jak napisał @igorakowiec dokładnie oderwij oponę od obręczy (możesz użyć płynu)
3. ściskając oponę na całym obwodzie umieść ją na środku obręczy (w rowku na środku obręczy)
4. dopiero teraz za pomocą łyżki wyjmij oponę w jednym miejscu i zaczep łyżkę o szprychę (decatlonowa łyżka ma takie specjalne
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@fonfi: @igorakowiec: warto dodać, że po założeniu opony ja zawsze delikatnie pompuje ją a następnie ruchami równoległymi do obręczy poruszam ja w przód oraz tył. Ma to na celu dokładnie ułożenie się stopki opony w obręczy, aby przy nabiciu docelowego ciśnienia opona nie wyskoczyła z obręczy. Widziałem już takie cuda.

Bez tego zabiegi opona może krzywo się ułożyć i powodować bicie.
  • Odpowiedz
Panowie @Baczy @fonfi @chamstwo_w_spreju @PortalZeSmiesznymiObrazkami udało mi się wymienić wczoraj w swoim RC500 na dwie Piki 38mm w mniej niż pół godziny - zsuwnaie rantów opon do rowka i operowanie z lubrykantem ( ͡° ͜ʖ ͡°) w postaci płynu do mycia naczyń czyni cuda - dały radę plastikowe łopatki bez połamania ani jednej, a wymieniałem także przy okazji kumplowi w RC500 na Gravelkingi SK
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@igorakowiec: ja kupuje najtańsze które pasują parametrami pod oponę i rodzaj wentyla. Zainwestowałem w komplet latek samoprzylepnych Lezyne i też wożę ze sobą. Na szyter takie ciśnienie może być za duże i opona nie pracuje tak jak na niższym. Tutaj trzeba metoda prób i błędów ustalić najlepsze ciśnienie w oponie
  • Odpowiedz
@Baczy: Dzięki za odpowiedź, ale bardziej zastanawia mnie to, czy pozostawienie zbyt małych dętek to coś co nalezy jak najszybciej zmienić i czy to mogło być powodem złapania flaczka.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@igorakowiec: może tak być. Dętka mająca nieadekwatną średnicę do opony, po napompowaniu rozciąga się mocniej. Powoduje to zmniejszenie grubości ścianki dętki przez co jest bardziej delikatna na uszkodzenia mechaniczne.
  • Odpowiedz
@igorakowiec: Nie mam pojęcia jakie dętki były fabrycznie, ale faktycznie za mała dętka może być problemem. Też tak miałem, że jak do opon szerokości 25 założyłem dętki 20-25 to mi strzeliła po jednym dniu, a po wymianie na 25-32 jeździła aż do wymiany opon. Genrealnie teraz jak kupuję to staram się dobrać takie, żeby być w dolnym przedziale rozmiaru - np. do obecnych opon Gravelking SK+ 35 założyłem dętki 35-43.
  • Odpowiedz
@igorakowiec: A - no i gratuluję sukcesu :D Widzę, że kolega się rozkręcił z tymi oponami. A swoją drogą Gravelking SK+ 35, które montowałeś znajomemu szczerze polecam i potwierdzam, że jak do tej pory to opony, które najciężej było mi zamontować :)
  • Odpowiedz
@fonfi: To jeśli te Gravelkingi były najtrudniejsze, to cieszę się że mit o obręczach którym serwisy się poddawały udało się choć częściowo obalić nie łamiąc ani jednej plastikowej łyżeczki :D
  • Odpowiedz