Wpis z mikrobloga

Pytanie natury może niemądrej dla tagu #gitara
Chodzi mi o akord C7. Teoria mówi, że akord C składa się z dźwięków C, E, G. Chcąc zbudować akor septymowy dodajemy septymę mniejszą czyli dzwięk B obniżamy o pół tonu.
Podstawowy akord C7 wygląda tak, że dodajemy ten dźwięk na strunie G trzeci próg(A#).
I w tym momencie w akordzie nie ma dźwięku G. W pozostałych wersjach już jest. Czy to jakiś wyjątek spowodowany tym , że ciężko złapać A# na innej strunie w tej pozycji?
Przepraszam za głupie pytanie ;)
  • 7
@Nawet_Fajny:

Czy to jakiś wyjątek spowodowany tym , że ciężko złapać A# na innej strunie w tej pozycji?


Akord nie musi zawierać wszystkich dźwięków, aby spełniać daną funkcję (w tym wypadku C7 dur). Zawsze najważniejszy jest kontekst w jakim występuje ten akord. Możesz nawet zagrać power chord C złożony z C i G, a i tak w odpowiedniej konfiguracji będzie A dur.

Dodatkowo, zawsze możesz złapać dźwięk G na dolnej strunie
@Nawet_Fajny: technicznie jest jak piszesz. Akord C7 składa się z C, E, G, Hmol (nie A# bo to skala bemolowa, nie krzyżykowa). Ale jak opuścisz w tym wypadku G która jest dominantą tego akordu to nie powinno to mocno wpłynąć na brzmienie akordu. Dominanta podkreśla prymę i sama z siebie nie decyduje o treści akordu (w przeciwieństwie do tercji czy septymy).

Przykładowo power chordy to są takie akordy złożone z prymy