Wpis z mikrobloga

Accent – marka stworzona przez gliwickie Velo. W swojej gamie posiada rowery szosowe, gravelowe, przełajowe, górskie, trekkingowe i młodzieżowe.

Andar Bike – producent z Szubina pod Bydgoszczą. Oferują budżetowe rowery miejskie, młodzieżowe i trekkingowe.

Arkus – rowery produkowane są przez spółkę Arkus&Romet Group. Mają w ofercie rowery górskie, miejskie, crossowe i trekkingowe.

Baltica Bicycles – jak sami o sobie piszą, produkują miejskie rowery retro. Stalowe ramy spawane są we Włoszech, a rowery składane w Gdyni. W ofercie znajdziemy typowe rowery miejskie, typu single speed oraz gravelowy model Baltica Sopot.

Cossack – marka z Nowogrodu Bobrzańskiego (jak donosi internet, montażem ich rowerów zajmuje się Sprick ze Świebodzina). W swojej ofercie skupia się na rowerach miejskich, ale są dostępne także modele trekkingowe, typu cruiser oraz dziecięce.

Creme Cycles – za tę markę, tak jak w przypadku NS Bikes, odpowiedzialna jest gdańska firma 7Anna. Creme to bardzo stylowe rowery miejskie, urban, szosowe, gravelowe i dziecięce – część z nich także w wersji elektrycznej.

Dallas – polski producent rowerów z Włocławka. Oferują rowery miejskie oraz typu cruiser.

Dartmoor – konstruowaniem tych rowerów zajmuje się gliwicka firma Velo. Są to rowery do enduro, trailu, freeride’u, dirtu, a także BMX-y.

Ecobike – ten wrocławski producent skupił się na rowerach elektrycznych. W ich ofercie znajdziemy elektyczne górale, trekkingi i mieszczuchy, a także składaki.

Embassy – warszawska firma produkująca oryginalne w formie rowery miejskie i dziecięce biegówki.

Folta – firma z Malborka. W swojej ofercie mają rowery miejskie, crossowe, trekkingowe i szosowe.

Fuzlu – producent z Tomaszowa Mazowieckiego, robiący rowery miejskie oraz dziecięce.

Geobike – producent ze Szczecina. Produkują różne modele rowerów elektrycznych.

Goldie&Oldie – producent stylowych (i stalowych) rowerów z Warty. Charakterystyczne w niektórych modelach są drewniane kierownice oraz błotniki.

Goodman – rodzinna firma z Andrychowa. W swojej ofercie mają rowery miejskie, trekkingowe, crossowe, górskie i młodzieżowe.

Impuls – rowery elektryczne z Dziekanowa Małego spod Warszawy.

Indiana – marka stworzona przez spółkę TERG, właściciela sklepów Media Expert, Electro.pl oraz Avans. Część rowerów jest (była?) produkowana w Polsce, w fabryce Krossa – ale nie wiem czy nadal się tak dzieje.

Karbon – firma z Pruszkowa/Siedlec oferująca rowery dziecięce.

Kokkedal – producent z Poznania. W swojej ofercie posiadają rowery miejskie oraz beach cruisery.

Konwa Bike – firmę prowadzi zawodnik MTB Marek Konwa. Można u niego poskładać rower górski z wybranych elementów bądź kupić samą ramę (także przełajową/gravel). Sklepowi internetowemu brakuje kilku funkcjonalności (chociażby podanych cen przy poszczególnych produktach), ale za to, jestem pewny, że otrzymamy profesjonalne wsparcie i podpowiedzi, przy zamawianiu roweru.

Kozzak – marka z miejscowości Kozaki w woj. lubelskim. Firma ma w swojej ofercie ramy rowerowe i różne części sygnowane logiem Kozzak. Składają także rowery pod klienta na swoich ramach, o czym za bardzo nie chwalą się na stronie, ale pokazują swoje projekty na Facebooku. Mogliby częściej informować o cenach tych rowerów, zamiast się z tym kryć :)

Kross S.A. – jeden z dwóch (razem z Rometem) największych producentów rowerów w Polsce. Posiadają swoją montownię w Przasnyszu, skąd wyjeżdżają różne typy rowerów, nie tylko górskie, urban i trekkingowe, ale także szosowe, fitnessowe, gravelowe czy triathlonowe.

Le Grand – marka stworzona przez Krossa, produkuje i sprzedaje rowery miejskie.

Loca Bikes – manufaktura rowerowa z Wrocławia. W swojej ofercie mają rowery typu ostre koło/single speed oraz stylowe rowery miejskie. Są otwarci na dostosowanie roweru pod indywidualne oczekiwania klientów.

Majdller – rodzinna firma z Wielunia, założona przez Jana Majchrowskiego. Od 2004 roku produkują rowery miejskie, trekkingowe, crossowe, górskie i dziecięce pod marką Majdller.

Maltrack – tajemnicza marka budżetowych rowerów, pojawiających się także w marketach. Krótkie śledztwo doprowadziło mnie do firmy Malis z Poznania, importera zabawek i elektrotechniki z Chin.

Maxim – rowery produkowane przez firmę Zasada Bikes z Wielunia, którą prowadzi Jan Zasada. W swoim portfolio posiadają rowery miejskie, crossowe, górskie oraz elektryczne. Bardzo ciekawy jest fakt, że część napędów elektrycznych oparta jest na ich autorskim pomyśle, wspartym przez naukowców z Politechniki Łódzkiej. Także baterie są produkowane w Polsce.

Mexller – producent rowerów z Częstochowy. Skupiają się głównie na rowerach miejskich i dziecięcych.

Monteria – za tą marką stoi spółka Zipp Skutery, zarządzana od 2004 do 2007 roku przez Krossa. Obecnie w spółce działa m.in. Wiesław Grzyb, czyli prezes spółki Arkus&Romet :) Monteria skupia się głównie na rowerach górskich, ale w swojej ofercie ma także rowery trekkingowe, crossowe, miejskie i dziecięce.

Northtec – od 2007 roku firma Artex z Czechowic-Dziedzic produkuje rowery marki Northtec. Mają bardzo fajną politykę, jeżeli chodzi o wyposażanie rowerów – w większości modeli unikają czegoś takiego jak „mit tylnej przerzutki„, o którym opowiadałem w jednym z odcinków na YouTube. Jeżeli w nazwie roweru jest XT, to faktycznie rower ma sporą część osprzętu Shimano XT, a nie tylko tylną przerzutkę. W ich ofercie oprócz rowerów górskich, znajdziemy także trekkingi, crossy, rowery szosowe, miejskie i dziecięce.

NS Bikes – marka ta jest znana na całym świecie. W środowisku zjazdowców, streetowców i dirtowców uznawana jest za kultową. A stoi za nią… Szymon Kobyliński wraz z żoną Anną, którzy prowadzą w Gdańsku firmę 7Anna. Wszystkie projekty rowerów, a także części i akcesoria są projektowane w Polsce, przez specjalny zespół.

Octane One – kolejna marka od gdańskiej firmy 7Anna. Octane One oprócz ram rowerowych, oferuje także gotowe modele gravelowe, urban, dirt oraz ścieżkowce.

Onilus – siedlecka firma, która oferuje przystępne cenowo rowery miejskie, trekkingowe, crossowe i dziecięce.

Plumbike – warszawski producent rowerów miejskich i typu beach cruiser. Świetną sprawą jest możliwość skonfigurowania kolorystyki każdego z modeli pod siebie. Możemy wybrać kolor w zasadzie wszystkich elementów w rowerze.

Qark – producent rowerów z Gniewa, sprzedają rowery górskie oraz miejskie/urban. Na stronie widnieje informacja o przygotowywaniu rowerów pod zamówienie klienta, niestety brak na ten temat szczegółowej informacji. W sieci znajdziecie ich także na Allegro i Facebooku, gdzie jest więcej zdjęć. Aha, szukając tej firmy w Google, zwróćcie uwagę, że nie nazywa się ona Quark, a Qark (bez ‚u’).

Rayon – rowery tej marki (a także marki Extero) produkuje firma Showa Industrial z Poznania. W ofercie mają rowery górskie, crossowe, miejskie, trekkingowe i dziecięce.

R-Land – producent z Broszkowic pod Oświęcimiem, w swojej ofercie posiada rowery miejskie, MTB, dziecięce oraz trekkingowe.

Romet – marka wspominana przez wiele osób z sentymentem. W swojej ofercie Romet trzyma nadal model Wigry oraz Jubilat, na którym jeździł chyba każdy, kto urodził się przez 1990 rokiem :) Pozostałymi modelami Romet odcina się od PRL-owskich czasów, oferując rowery górskie, szosowe, gravelowe, trekkingowe i miejskie.

Rondo – kolejna marka rowerów, przygotowana przez firmę 7Anna. Rondo w swojej ofercie posiada rower typu urban, rowery gravelowe oraz aerodynamiczne szosy (do których da się założyć koła 27,5 cala z szerszymi oponami).

RoyalBi – toruńska firma, zajmująca się składaniem rowerów z ramą typu beach cruiser. Oprócz zakupu gotowego roweru, jest także możliwość zaprojektowania własnej kolorystyki.

Saveno – polska marka z Warszawy, która produkuje rowery na terenie Unii Europejskiej. W swojej ofercie, oprócz tradycyjnych rowerów, mają także elektryczne modele.

Spartacus – pochodzą ze Straszęcina, w ofercie mają rowery górskie, trekkingowe, miejskie i crossowe.

Storm – tajemniczy producent z miejscowości Muchy pod Kaliszem. Dlaczego tajemniczy? Na swojej stronie nie chwalą się, skąd są, ani kto jest właścicielem firmy (wiadomo tylko, że to pan Adam). W swojej ofercie mają rowery górskie, miejskie, crossowe i trekkingowe.

Tabou – nowy producent (firma powstała w 2018) rowerów ze Szczytna. W swojej ofercie mają rowery crossowe, górskie, trekkingowe, BMX-y, młodzieżowe oraz dziecięce.

Trans Rower – produkują rowery pod takimi markami jak Kands, Lazaro, Laguna. Moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie, ponieważ są one w wielu przypadkach bardzo do siebie podobne. Chyba lepiej na początku zbudować świadomość jednej marki. Swego czasu niektóre ich modele były określane mianem „króla Allegro”, dzięki bardzo dobremu stosunkowi jakości do ceny. Dziś na tym rynku zrobiło się trochę tłoczniej :) Oferują rowery górskie, trekkingowe, crossowe i miejskie.

Turbo – rowery częstochowskiej firmy Artpol, produkującej je od 1986 roku. Oferują głównie rowery dziecięce i młodzieżowe, a także trójkołowe rowery rehabilitacyjne.

Unibike – producent z Bydgoszczy, który działa od 1990 roku. W ich ofercie znajdziemy rowery górskie, crossowe, trekkingowe, miejskie i dziecięce. Podobają mi się ich rowery – mają w wielu przypadkach bardzo fajnie dobrany osprzęt.

Vellberg – marka rowerów powstała w Dębicy. W swojej ofercie posiadają modele trekkingowe, crossowe oraz miejskie.

Zeger – producent rowerów z Pajęczna. W swojej ofercie mają rowery miejskie oraz dziecięce.

Zumbi – myślenicka firma, założona przez entuzjastę rowerów zjazdowych, Pawła Matuszyńskiego. Ramy do oferowanych rowerów (ścieżkowce, enduro i downhill) są produkowane w Polsce.

Właśnie dlatego wszystkie wybory wygrywają lewaki, bo lepszy lewak od przygłupa albo szura #bekazprawakow #4konserwy #neuropa

Tak jak wolny rynek jest kojarzony z #korwin i jego debilizmami tak samo jakikolwiek odchył w prawo będzie kojarzony z przygłupami, szurami i sebiksami #pstoprawda
suqmadiq2ama - Accent – marka stworzona przez gliwickie Velo. W swojej gamie posiada ...

źródło: comment_15884206263fY9eG71wv1ybONJAyvi9p.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@suqmadiq2ama: Toć takie profile to są fabryki prawackich fejk niusów, jeżeli ktoś to obserwuje lub się na to powołuje = niezawodny znak, że masz do czynienia z idiotą.
  • Odpowiedz
@suqmadiq2ama: Tylko kiedyś łatwiej było zbudować samochód. Jeździ? No jeździ, to na drogę z nim. A teraz jakieś certyfikaty, atesty, normy ekologiczne, patenty, crash testy, symulacje... Do tego dodatkowe wyposażenie typu radio, pasy lub... prędkościomierz bo stare samochody często nawet tego nie miały. To wszystko komplikuje, a więc zwiększa próg wejścia (nawet jeśli cena jednostkowa wychodzi mniejsza po uwzględnieniu inflacji, ale czy tak jest to nie wiem).
  • Odpowiedz
@suqmadiq2ama: a mnie ciagle zastanawia to ze skoro istnieja w polsce firmy ktore potrafia produkowac autobusy albo lokomotywy dla metra to jakim cudem zadna z nich nie zdecydowala sie na wprowadzenie do produkcji chociazby jednego modelu samochodu osobowego, nawet takiego ktory powstalby na niezbyt nowoczesnej platformie takiego volkswagena, mysle ze duzo osob w polsce by kupilo taki samochod tylko dlatego ze wyprodukowalaby go polska firma.
  • Odpowiedz
ysle ze duzo osob w polsce by kupilo taki samochod tylko dlatego ze wyprodukowalaby go polska firma.


@glaaki: i co z tego? Tak samo by było jak z nowym Ursusem. Po w miarę dobrym wejściu, sprzedaż z miesiąca na miesiąc spadała, firma narobiła zobowiązań i przeszła w stan upadłości. Poza tym samochód to ani autobus ani ciągnik, trzeba oddzielnego biura konstrukcyjnego, dobrze opłacanych specjalistów, prototypów, lat badań. Zachodnie marki udoskonalały swoje
  • Odpowiedz
powstała fabryka xd "dostaliśmy" od przyjaciół z ZSRR (w "..." bo to prezent nie był). Poza tym te nasze pojazdy były dobre dopóki nie można było ich porównać z konkurencją
  • Odpowiedz