Wpis z mikrobloga

Mirasy, zanim księgowość mi odpisze to sobie poczekam chwile a może ktoś tutaj jakoś sensownie to opisze. Załóżmy, że kupiłem w 2018 roku telefon na FV, który „wciągnąłem” na firmę. Minęło 2 lata, telefon się zestarzał. Chciałbym kupić nowy, również na fakturę. Czy jedyna sensowna droga to sprzedaż poprzedniego innej firmie na fakturę lub osobie prywatnej na tzw. deklaracje wartości - i w obu przypadkach zapłata należnego podatku? Czy może z racji tego, że telefon się zestarzał mogę to zrobić inaczej? Wiem na pewno, że gdyby się zniszczył to protokół zniszczenia i tyle lub sprzedaż w punkcie gdzie skupuje się starą elektronikę. Są jeszcze jakieś inne zgodne z prawem sposoby, jeśli jestem jednoosobową firmą? Co jeśli moje urządzenie straciło wsparcie producenta i np. nie ma najnowszego oprogramowania, a jestem deweloperem aplikacji? Do tej pory załatwiałem to przez sprzedaż innej firmie lub osobie prywatnej ale nie każdy „rzuca” się na teoretycznie „stary” telefon. Z góry dzięki za informacje.

#b2b #ksiegowosc #finanse #dzialalnoscgospodarcza #jdg #podatki #firma
  • 25
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kuta_senator: Powinien zostać sporządzony protokół likwidacji w dniu kiedy przestał być używany, nie koliduje to z niczym...
Widzę że masz strasznie ortodoksyjną księgowość... Pewnie faktura za nieswoje paliwo dla nich to świętokradztwo...
  • Odpowiedz
@Jaracz_Joint: te pytania są ode mnie a nie księgowości :) Rozmawiałem z nimi i nie widzą problemu w posiadaniu kilku urządzeń i nawet kupowaniu ich co roku. Dodatkowo, dowiedziałem się, że wycofanie ze środków trwałych do majątku prywatnego nie ma żadnego efektu podatkowego :) Nie mam złej tej księgowości mimo wszystko, to już ja jest chyba bardziej dociekliwy niż oni ;)
  • Odpowiedz
@Jaracz_Joint: mnie też, stąd to całe dociekanie. Odpowiedzi nie uzyskałem innej niż "nie trzeba ale można i dla pana to nic nie zmienia", nie oczekiwałem w sumie jakichś szczegółowych wyjaśnień bo od tego mam księgowość właśnie :)
  • Odpowiedz