Wpis z mikrobloga

Cześć,
Od jakiegoś czasu (od roku, albo i więcej) planuje zakup spawarki TIG, będę jej używał dosłownie do wszystkiego: artystyczne spawanie stali, miedzi, aluminium i innych, od drobnych po grube elementy.

Doszedłem do wniosku, że do kwoty jaką mogę wydać na wszystko czyli powiedzmy, do 6k (total max 9k). To mam do wyboru extra chińczyk, albo dojechany bez gwarancji sprzęt pro.

Bardzo proszę o jakąś podpowiedź czym tu mógłbym się kierować... Nie chciałbym też wydawać kasy na coś co zaraz po gwarancji się zepsuje.

Wybrałem 4 spawarki:

1. Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 250 (6400zł)
- gwarancja 12/24m (faktura/paragon)
- 100%=200 / A 60%=250A
- PULS DC 0,1-500
- prąd AC 20-250Hz
- cięcie plazmą

2. Weldman BRAVO TIG 250 AC/DC (3500zł)
- gwarancja 12/24m (faktura/paragon)
- TIG 100%=200 / A 60%=250A
- PULS DC 0,1-500
- prąd AC 20-250Hz

3. TIG Lorch HandyTIG 180 AC/DC (6000zł)
- używana (bez gwarancji)
- TIG 100%=130A / 60%=150A / 35%=180A
- PULS do 2kHz
- prąd AC

4. Lincoln ASPEN 200A AC/DC (8800zł)
- 36m gwarancji
- 100%=130A / 35% 200A
- PULS do 2kHz
- prąd AC 40-400 Hz

#tig #spawanie #spawalnictwo #spawajzwykopem #warsztat
  • 5
@Kodzakx jak grube rzeczy zamierzasz spawać? Lorch nie ma u mnie dobrej opinii, a 1 i 2 nie znam. Zainteresuj się też Millerem, bo tego sprzętu sam używałem bardzo długo.

Na te liczby możesz patrzeć z przymrużeniem oka, bo gdyby każda ich spawarka działała jak mówią, to nikt by nie kupował drozszych marek.
@Silvervend: @pagenafein: Ciężko do końca sprecyzować co będę spawał. Na pewno zdarzy się, że będę chciał pospawać do 5mm aluminium, albo tak jak wspominałem, łączenie miedzi, bądź jej stopów. Na co dzień zapewne będzie to nierdzewka 120-160A.

No i tu właśnie też jest pytanie, czy liczby takie jak w WF Jet III 100%=200A to rozumiem, że to mogą być ponaciągane wartości, bo przykładowo Lincoln za 9k 100%=130A.

Ktoś ze znajomych
@Kodzakx dla mnie chińczyki to tylko co najwyżej na start, wiedząc, że za rok/dwa zezlomujesz i kupisz coś normalnego. Taki Miller czy Lincoln jest praktycznie nie do zajechania. Stare modele są wymieniane jak już wchodzi nowe pokolenie spawaczy.