Aktywne Wpisy
![naksu](https://wykop.pl/cdn/c0834752/945ce280963ee338fbf15204d464b43e51814c0dc3d1e3c032654a9297734f77,q60.jpg)
naksu +102
fajne mam spodnie #sylwesterzwykopem
![naksu - fajne mam spodnie #sylwesterzwykopem](https://wykop.pl/cdn/c3201142/e820b76be2888718d3b833a6975fd8f90c08db16010f9bbed5f3463950157584,w150.jpg)
![gimnazjumqqq](https://wykop.pl/cdn/c3397992/gimnazjumqqq_NyOZAMU7C3,q60.jpg)
gimnazjumqqq +235
List od zbanowanego @Van-der-Ledre dla kolegów z tagu #przegryw
==============================================
UWAGA UWAGA, OTO JEDYNA TAKA W ROKU, EKSKLUZYWNA SYLWESTROWA LISTA OBECNOŚCI TAGU #przegryw. Ja, Van-der-Ledre mam przyjemność zgodnie z tradycją zaprosić was wszystkich, samotnych i utrapionych na wspólną listę obecności świętego tagu. Pragnę serdecznie podziękować wam za wszelkie otrzymane wsparcie emocjonalne, za to, że zawsze służyliście dobrym słowem i pomocną dłonią oraz za to, że jesteście. Tradycyjnie, jeśli jesteś, zapisz się
==============================================
UWAGA UWAGA, OTO JEDYNA TAKA W ROKU, EKSKLUZYWNA SYLWESTROWA LISTA OBECNOŚCI TAGU #przegryw. Ja, Van-der-Ledre mam przyjemność zgodnie z tradycją zaprosić was wszystkich, samotnych i utrapionych na wspólną listę obecności świętego tagu. Pragnę serdecznie podziękować wam za wszelkie otrzymane wsparcie emocjonalne, za to, że zawsze służyliście dobrym słowem i pomocną dłonią oraz za to, że jesteście. Tradycyjnie, jeśli jesteś, zapisz się
![gimnazjumqqq - List od zbanowanego @Van-der-Ledre dla kolegów z tagu #przegryw
======...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/48dd4a0a5db6bff0f65f3d93ad9573574065bd35503084df31f7b8a50da14814,w150.jpg?author=gimnazjumqqq&auth=2d1f01805e7b3bd91e8ed7c0e43d1916)
Apprenticeship to łączenie nauki (oraz zdobycia na końcu kwalifikacji) z pracą. Od strony pracy wyglądało to tak, że zasadniczo dzielił się on na 2 etapy - przez pierwsze 12 miesięcy byliśmy szkoleni i pracowaliśmy na 4 stanowiskach w OCC (Crewing, Customer Disruption, Operations oraz Flight Planning - linki do wcześniejszych wpisów na ich temat są na końcu tego wpisu), czyli na każdym stanowisku spędziliśmy po 3 miesiące. Na ostatnie 6 miesięcy stażu wyspecjalizowaliśmy na jednym z 3 stanowisk (Crewing, Customer Disruption lub Operations - niestety nie można było wybrać Flight Planningu, choć ten dział najbardziej mi się podobał i naprawdę dobrze sobie tam radziłam). Ja na ostatnie 6 miesięcy wybrałam Customer Disruption.
O ile wtedy, gdy spędzaliśmy na każdym stanowisku po 3 miesiące, to różnie z samodzielnością wykonywania zadań bywało (oficjalnie, zawsze z kimś siedzieliśmy, z jakimś Officerem, który był naszym buddym, w praktyce, niektórzy Officerowie albo nas całkowicie we wszystkim wyręczali, albo dawali najprostsze zadania do wykonania, albo wrzucali nas na głęboką wodę i kazali nam wszystko robić), tak ostatnie 6 miesięcy stażu to już było normalne przeszkolenie i przygotowanie nas do pracy tak, jakby kolejnego Officera zatrudniono, zero taryfy ulgowej (i bardzo dobrze).
Założenie było takie, że dzięki "liźnięciu" każdego stanowiska mamy dogłębną wiedzę o tym, jak OCC działa (co nie jest takie oczywiste - np. Customer Disruption jest mocno niedoceniane i gardzone przez Ops czy Crewing, a Opsów z kolei kreuje się na nie wiadomo jakich "bogów", bo podejmują ostateczne decyzje o tym, co się stanie... A tak naprawdę, to nie do końca tak jest, bo Ops Officer i tak musi wszystkie decyzje konsultować z Seniorem, a przy większych zakłóceniach, to właśnie Seniorzy oraz Network Duty Manager podejmują kluczowe decyzje), a po ostatnich 6 miesiącach stażu będziemy gotowi do podjęcia pracy już na permanent umowie bez konieczności wyszkolenia nas (bo już będziemy po prostu przygotowani).
Jak to wyszło w praktyce? Ano tak, że 6 apprentice'ów wybrało po równo różne specjalizacje (dwóch poszło do Crewingu, dwóch do Customer Disruption, oraz 2 do Ops), jeden z apprentice'ów dalej zostaje na stażu, bo nie podszedl do egzaminów w marcu, a nasza piątka kończąca staż trafia do... Crewingu. O ile dwóch z nich już jest w Crewingu przeszkolona, tak ja, czy dwójka apprentice'ów, która się wyspecjalizowała w Opsach, jest mocno niezadowolona, bo nie tak to miało wyglądać. Po prostu potraktowali nas jak "zapchaj dziurę" i wrzucili nas tam, gdzie były wolne wakaty (wolne wakaty były równieź w Opsach, ale woleli miesiąc-dwa wcześniej pozatrudniać nowych pracowników i nie wziąć pod uwagę w "head count" dwóch apprentice'ów, którzy zostali już przecież przeszkoleni i pracowali samodzielnie na tym stanowisku).
Co do samej pandemii koronawirusa i jej wpływ na nasze zatrudnienie - jak widać, nie zostaliśmy zwolnieni, dostaliśmy nową umowę na stałe w Crewingu i nie ucięli nam pensji - dostaniemy dokładnie tyle samo, ile pozostali pracownicy, nie tną kosztów na nas. Ponieważ w linii aktualnie prawie nic nie lata, będą tylko wybrani pracownicy, którzy bedą nornalnie pracować w OCC, a tak to cała reszta przejdzie na tzw. "furlough leave" i będziemy dostawać 80% pensji zasponsorowanej przez rząd przez co najmniej kwiecień i maj.
Linki do poprzednich wpisów:
Crewing/Crew Control
Customer Disruption
Operations/Ops
Flight Planning
#uk #anglia #lotnictwo #linielotnicze #pracbaza #pracazagranica
@Ag90: Bo jakby nie patrzeć...to jesteście najtańsi w tej linii pewnie. Tak czy siak, fajnie opisane. Udanej kariery życzę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dziękować! :)
Komentarz usunięty przez autora
A w zależności od wyników firmy jest dodatkowo roczny bonus, dostają go wszyscy,
Właśnie się ostatnio zastanawiałem jak tam Twój apprenticeship po uziemieniu prawie wszystkich samolotów.
Jak widać, prawie wszyscy zdołali go ukończyć, w końcu terminy egzaminów były ustalone na pół roku przed (choć nie obyło się bez przebojów - ale o tym napiszę w następnym wpisie). Bardziej nas martwiło, czy zechcą nas zatrudnić, bo wszystkim pracownikom, którzy byli na temporary contract, z góry oznajmiono, że umowy z nimi nie przedłużą/nie dadzą nowej, na permanent, ale na szczęście dla nas się wszystko dobrze ułożyło.