Wpis z mikrobloga

Pytanie, czy jeśli samoloty są za długo uziemione to czy muszą co jakiś czas poderwać i przepalić silniki aby być sprawnymi?
Czy wymagają tego jakieś przepisy?
A może kontrakty pilotów są tak skonstruowane że muszą minimum mieć wylatane w miesiącu nawet jak to będzie 30 min.
Taki dzisiaj o to obrazek z EPWR.
Czy ktoś wie dlaczego tak się robi?
#flightradar24 #lotnictwo #samoloty
Pobierz JaroSubaru82 - Pytanie, czy jeśli samoloty są za długo uziemione to czy muszą co jaki...
źródło: comment_1585226672MAlFuhPDVt4gN1uRTrVirh.jpg
  • 24
@dengue: @JaroSubaru82: i tak i nie, można samolot trzymać na ziemi przez kilka lat i przez odpowiednią obsługę techniczną (min. odpalenie silników co jakiś czas) będzie sprawny do lotu, można też odpuścić sobie procedury i przelecieć się raz na tydzień, jak robi rajaner.
@Rocky_Zuma_Skye:

Płyta lotniska (apron) jest obszarem wyznaczonym na lotnisku na lądzie. Płyty lotniskowe są przeznaczone do umożliwienia wsiadania i wysiadania pasażerów do i z samolotów, załadunku towarów i poczty, zaopatrzenia samolotów w paliwo, postoju lub obsługi samolotów.
@yeloneck Ok, to jest bardzo ładna definicja PŁYTY POSTOJOWEJ (APRON), a nie jak walą pismaki mówiąc o lotnisku jako całości. I ty też tak zrobiłeś, nie udawaj.

Daj link do tej definicji, bo jestem przekonany, że zamieniłeś POSTOJOWA na LOTNISKA.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@yeloneck: @Rocky_Zuma_Skye: Ale żeś Rocky do kolegi się przyczepił, jakbyś nie miał do czego. Yelonek, jak chcesz być super poprawny to pisz pole ruchu naziemnego zamiast tego co masz na myśli mówiąc plyta lotniska.

@JaroSubaru82: @dengue: @malik_jpiigml:

Z tym utrzymaniem zdatności do lotu, to jak kogoś interesują szczegóły to niech szuka pod hasłami CAMO, Part.145 i Part M, ale głównie CAMO. Może być też np. poczytać Załącznik