Wpis z mikrobloga

Pytanie mam z ciekawości odnośnie #honda Accord 7\8 i #lpg

regulacja zaworów przy instalacji z najwyższej półki, bez kompromisów - koszta i co ile robicie. Silnik 2.0\2.4

20\30\40? Kontrolować, czy dopiero, jak zacznie klepać na zimnym po odpaleniu?

wpadło mi w oko, ale nie wiem, ile egzemplarzy już jest #!$%@? przez rudą i nie wiem, ile pomaga konserwacja.
  • 12
@Zielony34: Przede wszystkim kontrolować regularnie, nie czekać aż będzie klepać, bo nie zawsze musi klepać.

Jeśli chodzi o rudą, to są miejsca bardziej i mniej podatne, w zależności od generacji - jeżeli jest dobrze przygotowane i zabezpieczone, to konserwacja pomoże - ale co ważne, musi być dobrze przygotowane, ale nie pryskane na rdze, bo to nic nie da.
@fairfax: ale co ile kontrola?

co do konserwacji, to w przypadku, gdyby udało się dorwać Accorda jeszcze jakimś cudem nie zgnitego, chociaż podejrzewam, że 99% przypadków będzie miała już wykwity.
@Zielony34: To zależny od wielu rzeczy. Jak jeżdżone i czy głownie po mieście czy trasa, ile przebiegu, który silnik i z jakiego rocznika, jaki olej i jak często zmieniany.
Ja u siebie robię kontrole co ok 10k, ale mam kompresor i ponad 300KM.

W seryjnym motorze myślę ze co 20-35k powinno wystarczyć.

W kwestii zdrowych egzemplarzy, to da się takie znaleźć, ale trzeba poszukać i nie będą tanie - zwłaszcza z
To zależny od wielu rzeczy. Jak jeżdżone i czy głownie po mieście czy trasa, ile przebiegu, który silnik i z jakiego rocznika, jaki olej i jak często zmieniany.


@fairfax: zmieniam oleje rygorystycznie co max 10 tysięcy i jeżdżę tylko na PAO, obecnie Meguin Super Leichtlauf 0\5W40. Co do silnika, pisałem 2.0, ale raczej 2.4 190KM\201KM. Styl jazdy - 90% trasy. Obecnym samochodem 44 tysiące w półtora roku. Idzie kontrolę zrobić samemu?
@Zielony34: Ja mam Accorda VI i jak go kupiłem (miał 17 lat), to nie miał ani grama rdzy, a sprawdzałem specjalnie, także spokojnie są takie egzemplarze.

Co do luzów zaworowych, to po kupnie zaraz go dałem na regulację, ostatnia była ponoć 15 tys. temu - mechanik powiedział, że nie ma co regulować, wszystko jest tak jak ma być. Teraz w przyszłym tygodniu znowu go poproszę o regulację, od wtedy minęło 30
@JEST-SUPER: tak, to wiem, że nie ma problemów z gazem, chodzi tylko o opłacalność zakupu w przedziale cena=rocznik. Nie chce 2.0 155KM, wolałbym 2.4. Niestety, jest to spory wydatek + sporo egzemplarzy ma mocne ogniska korozji. Po prostu nie wiem, czy jest sens polować za 2.4 z roczników 2002-2005, bo ich cena oscyluje praktycznie w okolicach Laguny III 2.0T 204KM, w której chociaż o rdzę się bać nie muszę.
@Zielony34: daj znać co kupiłeś i jaki egzemplarz wychaczyles, bo ja też na wiosnę kupuje nowego accorda i początkowo chciałem poliftową VII z silnikiem 2.4, ale prawdopodobnie kupię VIII gen z silnikiem 2.4, raczej polifta ;)
Też właśnie robię sobie od niedawna regularnie risercz i szczerze mówiąc niestety ciężko znaleźć coś fajnego. No ogólnie auta są, ale z moimi wymaganiami - silnik 2.4, sedan, polift, czarny lub biały kolor, wyposażenie executive - jest ciężko coś znaleźć, a nie jestem w stanie z żadnej z tych rzeczy zrezygnować. Trza chyba polować na forach ;) Jak już mi przyjdzie do kupna, to może i z 2 miesiące będą szukał tej