Wpis z mikrobloga

Terenowy Polonez

Kiedyś, niedaleko mojego miejsca zamieszkania, jakiś facet urządził sobie graciarnię ze swoimi starymi autami, które "będzie robić". Korzystając z uprzejmości cesarsko-królewskiego Miasta Krakowa, które umożliwiło mu składowanie za darmo, trzymał pod chmurką dużo ton przeróżnego żelaza, na które przez bodaj dwa lata padał deszcz, śnieg, świeciło słońce, a teren nie był pilnowany ani zabezpieczony, więc każdy mógł tam wejść i porobić zdjęcia, pomacać blachę, albo, niestety, rozszabrować samochód.

Oczywiście nie mogłem nie wykorzystać tej okazji i przystąpiłem do kompleksowej penetracji tego miejsca. Zaprawdę wam mówię, dużo ciekawych aut tam zgromadził: Zastavę 750, Wartburga 313, Syrenę Bosto, Warszawy, Moskwicze, Zaporożce, Tarpana, itp, ale moją uwagę przykuł Polonez Analog. Poniżej wklejam tekst z kartki, która leżała za szybą.

Sąsiad opowiadał, że jego znajomy zdobył numer to właściciela i zapytał o cenę. Właściciel podał 100 000zł. Znajomy zaproponował 10 000zł, jeśli odpali. Nie odpalił.

POLONEZ ANALOG 4 PROTOTYP SAMOCHODU UTERENOWIONEGO Z NAPĘDEM 4X4

Prezentowany samochód jest trzecim ze zbudowanych na początku 1994. prototypów Poloneza Analog 4, wykonywany równolegle z egzemplarzem drugim. Podobnie jak poprzedni pojazd, został skierowany do testów w terenie przeprowadzonych na poligonie wojskowym w Sulejówku oraz do testów drogowych. Tu również kierowcy testowi podkreślali łatwość pokonywania przeszkód terenowych, zwrotność i komfort podróżowania. Podczas testów nie było kłopotów technicznych, a po testach stan ramy i wszystkich podzespołów oceniono jako dobry i nadający się do dalszych badań.

Nadwozie: 5-cio osobowe na ramie ze skrzynią ładunkową
Silnik: o pojemności 1.6i produkcji FSO AUTO (aktualnie zamontowany 1.9 TD PSA)
Układ przeniesienia napędu: 4x4 stały napęd na oś przednią z możliwością dołączania napędu osi tylnej, przekazywany za pośrednictwem 5-cio biegowej skrzyni biegów + bieg wsteczny wraz z reduktorem firmy Subaru
Tylny most napędowy: Wyposażony w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego sterowaną siłownikiem elektromagnetycznym
Zawieszenie: Przednie - kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, drążki reakcyjne oraz stabilizator
Tylne - na wahaczach wleczonych ze sprężynami śrubowymi, drążkiem Panharda, drążkami reakcyjnymi oraz stabilizatorem

Układ hamulcowy:
koła przednie - hamulce tarczowe
koła tylne - hamulce bębnowe z korektorem siły hamowania

Układ kierowniczy: z zębatkowym mechanizmem kierowniczym
Ładowność: 5 osób + 400 kg

#rzetelnafura -> ciekawe auta #samochody #motoryzacja #carspotting #polonez
DerMirker - Terenowy Polonez

Kiedyś, niedaleko mojego miejsca zamieszkania, jakiś ...

źródło: comment_1582802621eQKEn9lfJFrE5JVdb51klM.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
@AutorytarnyAutoryzator: ten silnik z dobrym akumulatorem powinien odpalić nawet z korbą wypchniętą bokiem
inna sprawa że na pewno nie odjechałby o własnych siłach chociażby przez zapieczoną linkę hamulca postojowego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Zdajesz sobie sprawe, że Analog który odpali jest warty więcej niż 10 tys?


@AutorytarnyAutoryzator: pierdu pierdu, jak to mówią zwolennicy giełdy raków, "warty jest tyle, ile ktoś chce za niego dać". To działa w dwie strony ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
  • Odpowiedz
@DerMirker: Płyta podłogowa została jakoś wzmocniona? Bo z tego co kojarzę polonezy były "trochę" wiotkie. Więc słabo by było gdyby po przejażdżce w terenie drzwi już by się nie zamknęły ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@DerMirker: O kurde, nie miałem pojęcia, że przy pasie gdzieś coś takiego było. A wiesz w ogóle jakie były dalsze losy tej "kolekcji"? Poszło na złom, przeniesiona i gnije dalej, czy w końcu ktoś to zaczął ogarniać gdzieś indziej?
  • Odpowiedz
@DerMirker: ten polonez jeszcze stoi chyba na wydziale uniwersytetu rolniczego na balickiej, stały też tam pozostałe graty typu zastava, Wołga itp. dziś mnie tam nie ma, ale w poniedziałek mogę zerknąć czy dalej sa
  • Odpowiedz