Wpis z mikrobloga

Hej Mirki #szwajcaria, mam pytanie dotyczące zarobków w tym pięknym kraju. Wkrótce mam rozmowę o pracę, więc spodziewam się, że może paść pytanie ile chciałbym dostać. Jestem inżynierem energetykiem, 9 lat doświadczenia (przez ten czas stanowiska inżynierskie, ostatnie pół roku jako Product Manager), po wysłaniu CV i listu dostałem szybkie info z prośbą o zdzwonienie się na Skype. Rekrutowany jestem na stanowisko inżynierskie. Nie znam niemieckiego, jedynie angielski. Firma z branży energetycznej w Zurichu. Zrobiłem rekonesans, średnie zarobki inżyniera na podobnych stanowiskach to jeżeli dobrze pamiętam 90-120kCHF. Na ile Waszym zdaniem powinienem się wycenić biorąc pod uwagę doświadczenie? 95-100kCHF? Jak wygląda progresja dochodów wraz z doświadczeniem? Wyczytałem z opinii, że generalnie jest słabo jeżeli się nie wyrwie czegoś na początku.
Drugie pytanie to czy za tyle wyżyję we dwójkę w miarę przyzwoicie? Nasz miesięczny budżet wynosi najczęściej około 5-7kPLN (w małym mieście w rejonie Katowic), wliczając w to wszystkie wydatki (mieszkanie, jedzenie, paliwo, opłaty, wakacje, ciuchy, rozrywka, etc). Wiem, że mieszkania są drogie, niemniej nie zależy mi na mieszkaniu w centrum miasta, mogę dojeżdżać. 2kCHF wystarczy na mieszkanie w przyzwoitym standardzie i nowym budownictwie? Przejrzałem pobieżnie oferty, spora część niestety wygląda tak na standard 90/00 i kosztuje sporo.
I kolejne pytanie, czy z takiej pensji jak oszacowałem da radę coś odłożyć? W PL mamy całkiem niezły stosunek oszczędności/dochody (~40-50%). Wiadomo, że z jedną pensją takiego współczynnika nie wykręcimy, niemniej miło byłoby odłożyć przynajmniej z 1-1.5kCHF - jest to do wykręcenia? Raczej nie mamy wysokich kosztów życia, nie stołujemy się na mieście, nie jesteśmy gadżeciarzami. W Szwajcarii podoba mi się to, że nie ma podatku od inwestycji, niemniej żeby inwestować najpierw trzeba coś odłożyć.
Dzięki za Wasze opinie! :)