Wpis z mikrobloga

  • 1
@Adrimi: No ja wiem. U mnie to nic nie zmienia bo generalnie uczę się Swift w wolnym czasie i trochę zejdzie bo wolnego czasu nie mam dużo. Ale sam koncept mi się podoba. Budowanie widoków w poprzedniej fortnite było tym co mnie odrzucało od programowania na produkty Apple.
  • Odpowiedz
  • 0
@Kacc: Tak właśnie mam na myśli storyboard. Ze dwa lata temu podchodziłem już dziś programowania w Swift i storyboard mnie pokonał. Wróciłem do sprawy po tym jak pojawiło się SwiftUI i teraz przynajmniej jestem w stanie zająć się tym co faktycznie mnie interesuje a nie walczyć z gui.
  • Odpowiedz
@asdfghjkl: to polecam Ci się też zainteresować pisaniem w kodzie, ale bez SwiftUI. Pracuję od kilku lat w iOS i nigdy nie używałem storyboardów zawodowo ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@asdfghjkl: layout z kodu pisze się dość prosto, główne zmartwienie to ustawianie constraintów. Dobrze mieć do tego jakąś libkę, ja polecam SnapKit, obczaj sobie. Pisze się w tym bardzo przyjemnie, wszystko w sumie jest lepsze od storyboardów.
  • Odpowiedz
layout z kodu pisze się dość prosto, główne zmartwienie to ustawianie constraintów

@Kacc: no właśnie to jest mój główny problem, bo mam wrażenie, że to żyje własnym życiem. Zobaczę co to ten Snapkit
  • Odpowiedz
  • 0
@Kacc: podejrzewam że i tak zostanę przy SwiftUI. Jestem na etapie uczenia się języka i generalnie platformy . Aplikacja nad którą pracuje jest dość prosta i póki co SwiftUI nie utrudnia mi pracy a wręcz sprawia że nabrałem ochoty do nauczenia się czegoś nowego. Może lepiej nie kombinować żeby znów się nie #!$%@?ć i odłożyć temat na półkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@asdfghjkl: jak to tylko edukacja i jakiś projekcik dla siebie, to SwiftUI jest super wyborem. Bardzo fajnie się w tym pisze i proste layouty można klepać w ekspresowym tempie. Byłem ostatnio na prezentacji na której gość klepnął prostego klona instagrama na żywo w 40 minut.

SnapKita doradzam jakbyś chciał się kiedyś zainteresować tematem na poważniej - SwiftUI ma po prostu swoje bolączki wieku dziecięcego i raczej się go nie wybiera w
  • Odpowiedz
  • 0
@Kacc: Jak trafię na problemy ze SwiftUI to przyjżę się czemuś innemu. Nie chcę na etapie nas którym jestem niepotrzebnie zaprzątać sobie głowy dodatkowymi problemami skoro jest ok. Póki jestem w stanie napisać widok do tego co mi jest potrzebne to jest dobrze. Póki co xcode to najgorsze ide z jakim miałem do czynienia. Appcode już jest mi bliski bo na co dzień korzystam z produktów jetbrains ale appcode jeszcze nie
  • Odpowiedz
@Kacc: tylko ja doradzam nie zaczynać od SnapKita od razu, a najpierw pobawić się Autolayoutem - zarówno z kodu jak i w storyboardach. O ile oczywiście @asdfghjkl planujesz kiedyś pracować w iOS. Ale nawet jak nie planujesz, to przyda ci się kontrast pomiędzy Snapkitem a wbudowanym layoutem
  • Odpowiedz