Wpis z mikrobloga

Uszanowanko, jestem początkującym graczem (~300h xD) i mam kilka pytań od nowicjusza:
1. Floty handlowe:
Do tej pory wybierając misję "ochrona handlu" wybierałem trade noda gdzie według gry przewidywalne zyski były największe i tam wysyłałem cała swoją flotę. Czy to dobry sposób? Czy lepiej dzielić swoją flotę handlowa na mniejsze stacki i ochraniac wszystkie TN w których mamy kupca?
2. Idee:
Zawsze mam problem wyborem idei, czy są jakieś kluczowe idee które uniwersalnie można wybrać dla większości państw? Jakie idee sa OP a jakie to totalne crapy których prawie nigdy się nie wybiera?
3. Szerokość pola walki:
Czy jeśli moja szerokość to powiedzmy 30 to największa efektywność uzyskujemy mając w stacku 30 jednostek liniowych i 30 artylerii? Czy jeśli bym miał 40-0-40 to te dodatkowe 20 jednostek poza zwiekszeniem wyniszczenia nie będzie miało żadnego wpływu na bitwę?
4. Rewolucja:
O co właściwie chodzi? Do tej pory zauważyłem tylko, że w Europie pojawia się jakieś państwo rewolucyjne i ja dostaje karę do prestiżu za "kontrrewolucje". Jak zostać takim państwem rewolucyjnym, z czym się to wiąże i jak sie pozbyć tej kary za kontrrewolucje?
5. Wybór jednostek:
Jakie ulepszone jednostki wybierać? Są jakieś OP formacje które się zawsze wybiera i crapy których się nigdy nie tyka? Czy zawsze mamy do wyboru między jednostkami ofensywnymi i defensywnymi?
6. Religious peace
Jak go osiągnąć po wojnie religijnej w HRE? Do tej pory udawało mi się tylko wprowadzić religie państwową jako protestanci albo katolicy, w przypadku protestantów to spoko ale grając katolikami to dramat i spadek autorytetu że względu na heretykow.

Nie chciałem tworzyć osobnych postów do każdego zagadnienia więc pytania zbierałem i notowalem (wykreślalem te na które udało mi się uzyskać odpowiedź) dobre 3 tygodnie zanim odważylem się tutaj napisać, Dziękuję wszystkim, którzy chociaż to przeczytali xD
#eu4
  • 8