Wpis z mikrobloga

100 lat Fiata w Polsce, ale jakoś cicho o tej pięknej dacie :/ - a szkoda, choć rozumiem, że czasy dla FCA są co najwyżej średnie.

https://100latwpolsce.fiat.pl/#strona-glowna

Prywatnie szanuję i cenię Fiata, ale bym nie kupił ( ͡° ͜ʖ ͡°) to dobre auta, ale ilość "małych bólów" jest dość spora - że choćby wspomnę o Stilo sprzed paru dni, auto oczywiście wiekowe, ale w założeniu pogromca Golfa IV i V - no i spoko, niby wszystko jest, nawet masz oświetlenie w daszkach przeciwsłonecznych, fajnie, nie? no nie do końca, bo ktoś w Fiacie włożył tam chyba 5W żarówkę, więc po otwarciu klapki dostajesz potężnym strumieniem światła prosto w oczy xD #dobrydesign.

Takich smaczków, małych usterek jest dużo, ale to w końcu włoszczyzna ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Wracając jednak do sedna - Fiat jest mniej czy bardziej związany z Polską, niby to włoski producent, ale dość mocno zakorzeniony w naszej kulturze i pewnie każdy miał przez dziadka/ojca/wujska jakiś styk z polsko-włoską motoryzacją. Jako ciekawostkę powiem, że Włochom ponoć bardziej opłacała się budowa nowego zakładu, niż modernizacja FSM - zrobili to jednak.

Szkoda, że bez jakiś większych - na razie przynajmniej - fanfarów ta rocznica, jak choćby jakaś edycja limitowana (klepanej do porzygu) 500, czy coś w tym stylu - a o 500 warto wspomnieć, bo gdy wchodziła Fiat na Polskę wypuścił lekko zmienioną reklamę, które pojawiła się tylko we Włoszech.

Co poza tym? ano nic niestety :/ nadal bryndza w ofercie Fiata imo, ale w przeciwieństwie do Peugeota, o którym ostatnio głośno - przynajmniej rozsądnie wyceniona.

#fiat #motoryzacja #samochody #reklama #historia
S.....S - 100 lat Fiata w Polsce, ale jakoś cicho o tej pięknej dacie :/ - a szkoda, ...
  • 2
Patrzę i oczom nei wierzę, ostatni raz takie zdziwko miałem jak odwiedziłem stronę POTĘŻNEGO Chryslera
https://www.chrysler.com/ - wiecie co łączy ją ze stroną Fiata w Polsce? tam nic nie ma, a na pewno nie ma tam mojego następnego auta :(. Tipo niby spoko, ale głównie cenowo, bo w jakieś dopasionej wersji to jednak można już kupić normalnego kompakta, a nie B+++, które w niektórych miejscach krzyczy głośniej niż Dacia, że jest budżetowe.
S.....S - Patrzę i oczom nei wierzę, ostatni raz takie zdziwko miałem jak odwiedziłem...

źródło: comment_1580867535xKJc7Uf3RXUGh4YdCLNqzv.jpg

Pobierz
@Student_AWAS: Kawał historii. Jeśli chodzi o rozwiązania techniczne, to potrafili zrobić coś genialnego. Potrafili też coś totalnie spieprzyć. Genialne silniki serii FIRE, pierwsze Common Rail na dużą skalę. Wiele modeli trafiających w 10-kę jeśli chodzi o potrzeby klientów. Tanie w zakupie. Stosunkowo tania eksploatacja (części i serwis). Z drugiej strony legendarna wręcz ruda wcinająca w błyskawicznym tempie nadwozie w starych modelach. Problemy jakościowe. Parchate, glutowate OHV-ki. Mimo wszystko mam sentyment do