Zastanawiam się co zrobić, gdy pojawią się potwierdzone przypadki wirusa w najbliższym otoczeniu? Mogę kupić maski i okulary, ale co mi to da? Maska nie zabezpieczy w 100%, do tego mam gigantyczną szansę przenieść wirusy dłońmi z maski/okularów/ubrania/butów na inne przedmioty/osoby, bo tak się złożyło, że śluzy do dekontaminacji akurat w mieszkaniu nie mam. Na ten moment nastawiam się na to, że pewnie się zarażę i staram się do tego w miarę dobrze przygotować (zdrowe odżywianie, ruch, tran itp). Nie jestem w grupie podwyższonego ryzyka. Jak Wy to widzicie? #wirus #2019ncov #epidemia
@yet_another_user: co Ty się stresujesz? Ja siedzę w Bangkoku, maska na ryj, unikać skupisk ludzi, żel do mycia rąk wasze ze sobą i ogień. Do tego sport, zdrowy tryb życia i będzie gicior aaaa i ja bym czosnek wdupiał.
@imateapot: nie znam się, ale myślę, że jeśli dojdzie do tak skrajnej sytuacji, że w mieszkaniu będziesz miał wirusy rozprzestrzeniające się w powietrzu, to na jakiekolwiek filtrowanie będzie już za późno.
@yet_another_user: Myj dokładnie i często ręce, unikaj kontaktów z ludźmi, utrzymuj zbilansowaną dietę.
W moim wypadku wygląda to tak: * mycie rąk - oczywiste - mydło + ciepła woda, minimum 20 sekund; żele antybakteryjne z antybiotykiem tutaj chyba nie za wiele dadzą, prędzej a-----l * kontakty z ludźmi - unikam zatłoczonych miejsc, praca tylko zdalna, absolutnie żadnego zbiorkomu, zakupy w późnych porach, tuż przed zamknięciami sklepów * normalna dieta +
@DamianTrzyCzworki: oto głos rozsądku ;) @GaiusBaltar: mam podobny plan, brzmi sensownie @imateapot: może to coś da, mam nadzieję, że nie będziesz musiał tego sprawdzać
P.S. Producent twierdzi że to działa przeciw grzybom i wirusom. Teraz sobie poszukałem info w necie i ktoś przeprowadził eksperyment na bakteriach i nie zadziałało ¯\_(ツ)_/¯ P.S.2 Nie wiem czy nie usunąć tego, aby nie wprowadzać innych w błąd.