Wpis z mikrobloga

Jechałem dziś Solarisem w stronę centrum (linia 152 obsługiwana przez Mobilisa) i w pewnym momencie kierowca zatrzymał się na dłużej na przystanku i poinformował, że musi wyłączyć klimatyzację, bo jest za gorąco (?!) i polecił ludziom pootwierać okna.

Parę przystanków znów się zatrzymał i połączył z dyspozytorem, informując, go że temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt wysoka, więc nie wie co robić - nie chciał zagotować ludzi żywcem (włączenie ogrzewania = schłodzenie silnika). Myślał też nad przerwaniem jazdy, ale było to już prawie ścisłe centrum, więc pomysł zablokowania przystanku był mocno słaby.

Przez ten czas przesiadłem się do 502, który trąbił już z niecierpliwości, ale przynajmniej miał działającą klimę. Ostatecznie 152 odjechał, a ja obserwowałem go przez te 2 przystanki czy nie zaczyna dymić ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Może nie jest to zbyt pasjonująca historia, ale można się dowiedzieć skąd przypuszczalnie biorą się pożary Solarisów.

#solaris #upal #krakow #mobilis #coolstorychyba
  • 7
@Sepang: Mobilis to jest najgorszy syf jaki mógł się temu miastu trafić, ich autobusy psują się kilka razy dziennie, nie mają żadnego centrum serwisowego w Krakowie i naprawiają je dopiero jak się zepsują. A najgorsze jest to, że wygrali następny przetarg.
włączenie ogrzewania = schłodzenie silnika


@Sepang: jesteś pewien? A Solarisy ogrzewania nie mają przypadkiem olejowego?

W sumie to @mirencjum pewnie będzie wiedział jak to z tymi autobusami jest :D
@r3ll: Przy wysokich temperaturach powietrza i niesprawnym układzie chłodzenia autobusu (np. brudna, zapchana pyłem chłodnica) silnik przegrzewa się.

Klimatyzacja nie ma z tym nic wspólnego, bo to oddzielny układ. W takim wypadku jak kierowcy zapala się kontrolka temperatury cieczy chłodzącej, można próbować zbić temperaturę włączając dodatkową elektryczną pompkę obiegową płynu i włączenie nagrzewnic na wozie. Nagrzewnice to takie pudła pod siedzeniami, które mają wentylatory. Płyn przepływa, wentylator dmucha i na wozie