Wpis z mikrobloga

Hey.
Pod koniec miesiąca lecę na Cypr i mam kilka pytań.
Pierwsze i najważniejsze. Ktoś wypożyczał samochód? Skąd? Jaka była kwota? Jakieś rady? Nigdy nie brałem samochodu z wypożyczalni oraz nie jeździłem z kierownicą po prawej stronie. Jak widzę na Sebogo, że autka są za mniej niż 30 euro za tydzień, to nawet z pełnym ubezpieczeniem gdyby było 2x tyle to dobra kwota.
Drugie. Będę w Larnace, oczywiście chcę pozwiedzać jak najwięcej, coś szczególnie polecacie?
Trzecie. Jak wygląda przejście Cypr <-> Cypr Północny? Na gov.pl czy czymś tam, jest info, że można bez wizy i paszportu wejść. Samochód też wpuszczą?

#podrozujzwykopem #podroze #cypr
  • 14
  • Odpowiedz
@w__b:
1. Brałem z europcaru, kwota śmieszna typu 150 zł za tydzień, jazdy po lewej nie ma się co bać, miałem manuala i po 15 minutach wszystko ogarniałem a nie jestem jakimś super kierowcą.
2. Ja się nastawiłem na ruiny i archeologię, jest tego trochę na Cyprze, ogarnij sobie przewodnik z wydawnictwa Bezdroże
3. Wystarczy dowód osobisty. Większość dużych wypożyczalni nie pozwala brać samochodu na północ, przy wjeździe kasują 40 euro
  • Odpowiedz
@w__b: co do samochodu, był jeden mirek co polecił mi jedną wypożyczalnie z ubezpieczeniem wyszło jakieś 28e za dobę, ale musiałļym poszukać nazwy, całkiem spoko, bo można było ogarnąć z polką, automat, no i bez większego ciśnienia z jakimiś ryskami czy kaucji, bo tego też nie było no i doba liczona od 9-9 następnego dnia. No i ogólnie automat zdecydowanie lepiej, chociaż osobiście po lewej stronie mi się lepiej jeździło niż
  • Odpowiedz
@w__b: my szukalismy samochodu po prostu na mieście w wypożyczalni. Z dnia na dzien da sie ogarnąć. Samochody z wypozyczalni maja czerowne tablice i lokalni bardzije na nie uważają. Dlatego latwiej się poruszac w ich ruchu. Co do zwiedzania - w Larnace warto wziac rowery i jechać nad slone jezioro, meczet i akwedukt. To wycieczka na caly dzien na luzie.
  • Odpowiedz
@3mielu: