Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki i Mirabelki,

Ostatnio stwierdziłem, że nie odnajduje się zupełnie w swojej obecnej pracy, w tej kwestii jestem przegrywem. Rozmawiałem ze znajomą, która pracuję jako tester oprogramowania i trochę mnie nakręciła żeby się przebranżowić. Trochę się znam na komputerach, programowanie na poziomie pisania prostych aplikacji do liczenia czy rysowania kwadratów za pomocą gwiazdek - tyle ze studiów wyniosłem xD. Myślę, że bym się w tym odnalazł. Czasem w pracy, jak wprowadzają nowy program, to dostaję go do testów i zgłaszam swoje uwagi gdzie jakiś błąd wyskakuje, gdzie można usprawnić coś czy po prostu klikam wszystko i patrze co wyjdzie z tego. Po czym zgłaszam uwagi do działu IT i czuję, że wykonałem kawał dobrej roboty jak nie widzę tych błędów gdy program już jest używany.

Parę pytań do Was:

- czy nadal jest zapotrzebowanie na testerów w Polsce?

- może zamiast testera zrobić jakiś kurs programowania i jaki język polecacie?

- blisko mojej miejscowości są organizowane kursy - podstawowy za 6k, z gwarancją zatrudnienia 10k. Czy opłaca się takie kursy robić czy to bardziej coachowanie, że znajdę pracę a wszystkiego czego mogą mnie nauczyć sam się nauczę z dostępnych w internecie materiałów? Jak wrażenia po takich kursach?

#testowanieoprogramowania #pracait #pracbaza
  • 9
@Nudnodzis:

czy nadal jest zapotrzebowanie na testerów w Polsce?


Na midów tak, na juniorów już nie bardzo. Taką mam opinię patrząc na wrocławski rynek. Aczkolwiek moja firma sama co jakiś czas rekrutuje juniorów, ale i tak na 300 CV jest jeden szczęśliwiec, który najczęściej już ma jakieś doświadczenie.

Co do kursów, te podstawowe kursy to można ogarnąć samemu na udemy, kursy i szkoły typu coderslab to w mojej opinii kasa w
@Nudnodzis

czy nadal jest zapotrzebowanie na testerów w Polsce?

Tak, ale nie na tych bez doświadczenia. Oferty na juniorów np. w Krakowie pojawiają się 2-3 miesięcznie. Dla porównania, na poziom mid+ pojawia się 3-10 ofert dziennie.