Wpis z mikrobloga

Jest tu ktoś od #subaru #forester ?
Mój tato rozgląda się za dwójką i zastanawia się nad wyborem silnika. Jest tego trochę a opinie są podzielone. Jaki motor jest najsensowniejszym rozwiązaniem?
Użytkowanie auta to dojazdy do pracy w mieście, trochę niedługich tras 100-150km.
Forester wydał się najsensowniejszym rozwiązaniem ponieważ mój tato raz, dwa, czasem trzy razy w tygodniu musi dojechać do domku letniskowego przez las gdzie tylko dźwignięcie auto 4x4 przejedzie.
Kiedyś kiedyś mieliśmy isuzu troopera na bf goodich MT ale na drogi to się nie nadawało.
Już myślimy o założeniu ateków goodricha bo to bardzo sensowna guma.
Doradzacie mireczki?
  • 20
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@michgur: 2.5 bez turbo jest jeden a 4eat to automat czterobiegowy choć nie wiem czemu poleca muła xd ja tam wolę mieć kontrolę nad biegami ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale zaznaczam, że nie jeździłem
  • Odpowiedz
@michgur: eksploatacja, koszty naprawy, remonty drogie ;) dla pasjonatów, jak nie chcesz się zrazić do marki to zacznij od wolnossącego później poznasz bolączki turbo i zdecydujesz czy chcesz się w to pchać :)
W wolnossącym silnik z anglika kosztuje kilka tysięcy przekładka i dalej jeździsz, gazujesz i jeździsz po taniości
  • Odpowiedz
@michgur: w turbo można ławo na minę wejść i kupić padlinę a poźniej kasy idzie bo to ten sam silnik co w impreza wrx z tamtych lat, remont to powiedzmy 10k+ a jak kupisz n/a to powiedzmy za 3k kupisz drugi silnik i na jakiś czas masz spokój. Poznasz bolączki i zdecydujesz czy pchać się w turbo, chociaż ja polecam :D
  • Odpowiedz
@michgur: najlepiej jakbyś odpalał zimne auto, wtedy można usłyszeć piston slap, panewka na średnich obrotach, czy była robiona uszczelka pod głowicą i na jakich częściach, czasami objaw UPG daje uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, tył (amorki) czy nie siedzi bo tam są samopoziomującego amorki SLS i to też kosztuje (są zestawy zamienników ze sprężynami) Szyberdach lubi się popsuć (miałem to!), chłodnica pęka na wlocie z silnika TTM (plastik pęka) Nadkola
  • Odpowiedz
@michgur: mam z 2006 roku MT 2.0x benzyna

Przejechałem nim 60k od lutego 2015

Teraz najechane 230k - przebieg oryginalny

Rutynowo co roku wymiana oleje, filtry a ponadto:

2015 rozrząd, oleje w tylnym moście i skrzyni, sprzęgło, tarcze, klocki, wymiana tłumika (pakiet start)
2016 regeneracja zacisku, sonda lambda
2017 regeneracja zacisku (ten sam, ale już jak należy), jeden łącznik w zawieszeniu, wymiana uszczelki od rurki wlewu oleju (lekko kapało)
2018 klocki,
  • Odpowiedz