Wpis z mikrobloga

Świeci mi się check engine odkad pamiętam. Któryś mechanik stwierdził, że to wina LPG i że to normalne, żeby się nie przejmować. Ostatnio natrafiłem na maniaka accordów, podłączył pod komputer i wyszło, że to błąd pierwszej lambdy i namawia mnie na jej wymianę. Czy jest sens? Ktoś tu ogarnia takie tematy #motoryzacja #lpg #samochod #auto dodam, że cena oryginalnej sondy to prawie 500 zł. Co z zamiennikami pokroju #denso?
  • 9
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@aarahon to 15letni accord. Ten mechanik z zamiłowania ma dwa accord 2.4l, mój to 2.0l i twierdzi, że jak na dwulitrowy silnik to moja Honda wydaje mu się mułowata i właśnie nawiązał do tej sondy. Nie wiem po prostu czy wydanie 500 zł nie będzie strata pieniędzy, wolałbym zrobić inne rzeczy za te pieniądze w aucie, m.in. aku też już prosi się o zmianę. Ale jeśli trzeba i warto to trzeba
  • Odpowiedz
@Smartek: Ja w swoim BMW ostatnio wymieniłem sondę lambda i panie jak inny samochód ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie wiedziałem, że te silniki takie szybkie potrafią być. Polecam zmianę sondy, to ona steruje po części też pracą silnika.
  • Odpowiedz
@Smartek: To bardziej złożone i jedno jest powiązane z drugim. Sonda może być martwa, bądź wskazywać problem z dawką. Jeśli błąd wskazuje na to że jest martwa to warto ją wymienić.
Wtedy w zależności od wystrojenia i jakości zamontowanego lpg albo check zniknie, albo pojawi się błąd nieprawidłowej dawki przez ciulowo ustawione lpg.

Czekanie na wypadanie zapłonu to idiotyzm, równie dobrze można czekać aż padnie głowica.
  • Odpowiedz
  • 0
Normalne to w starych instalacjach że świeci check, druga sonda wykryła anomalie w sensie za na kat choć i wtedy emulatory drugiej sondy montowaliśmy. A na sekwencji to nie jest normalne, tym bardziej pierwsza sonda która ustala skład mieszanki. Problemy bywają złożone jaki to błąd na sondę? Najlepiej z testerem przejechać sie, wykres graficzny sondy i wiadomo ocb. Tym bardziej że waskopasmowa łatwa w diagnozie
  • Odpowiedz
@Smartek: jak mieszanka (stosunek paliwa do powietrza) jest trochę za bogata to katalizator trochę szybciej się zużywa, poza tym więcej pali. Aż tak nie przeleje mieszanki żeby coś bardzo złego miało się stać.

Ale skąd wiadomo że mieszanka jest bezpiecznie dolana a nie wciąż uboga?
  • Odpowiedz
@Smartek: Słuchaj, ja latam avensisem II 1.8 w LPG. Również miałem ten probelm z check engine. Po założeniu LPG wyskakiwał mi błąd drugiej sondy od katalizatora. W tych toyotach o tyle jest to uciążliwe, że auto przechodzi wtedy w tryb awaryjny i wyłącza się kontrola trakcji oraz VSC. Pogadałem z gazownikiem i założył mi emulatory sondy. Problem ustąpił. Polecam rozwiązanie. Moc jest ta sama bo byłem ostatnio na hamowni.
  • Odpowiedz